معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که وحدت نباید تنها در حرف و شعار خلاصه شود، گفت: باید با تشکیل نشست ها و کارگروه های مشترکی در طول سال به منظور تقویت نقاط اشتراک میان حوزه و دانشگاه گام برداشت.
کد خبر: ۶۹۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ 15 December 2018

به نقل از خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه وحدت و حوزه و دانشگاه، نامگذاری روزی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه را از دوراندیشی های امام خمینی(ره) در جهت تقویت و تحکیم وحدت میان این دو بال علمی کشور عنوان کرد.

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه بهترین راهکار برای برون از رفت مشکلات و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است، افزود: باید تلاش شود شاخصه های وحدت میان حوزه و دانشگاه بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که مسأله وحدت میان حوزه و دانشگاه باید دائمی باشد و پرداختن شکلی به این موضوع مهم به شدت پرهیز شود، خاطرنشان کرد: راهبرد برنامه ریزان این حوزه باید به گونه ای باشند تا شاهد یک وحدت فراگیر میان حوزه و دانشگاه در طول سال باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برنامه ریزان این بخش تنها در ایامی که به این عنوان نامگذاری شده به فکر همایش و نشست های مشترک می افتند، تصریح کرد: با نشست های فصلی و مناسبتی نمی توان امیدی به تحقق یک وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه و دانشگاه نقش مهم و محوری در پیشرفت و توسعه کشور بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با دوراندیشی نسبت به توطئه دشمن، همواره بر ضرورت تقویت وحدت میان حوزه و دانشگاه تأکید داشتند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در نظام گذشته تلاش های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و از سوی دیگر غربی کردن کشور و نهادهای فرهنگی و آموزشی، به ویژه دانشگاه ها، صورت گرفت، گفت: اما انقلاب اسلامی بستری را برای وحدت میان حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز مهم علمی و دینی کشور فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که وحدت نباید تنها در حرف و شعار خلاصه شود، تصریح کرد: باید با تشکیل نشست ها و کارگروه های مشترکی در طول سال به منظور تقویت نقاط اشتراک میان حوزه و دانشگاه گام برداشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همه توان خود را به منظور ایجاد تفرقه میان حوزه و دانشگاه به کار گرفتند، افزود: جدایی حوزه و دانشگاه از توطئه های استکبار است که باید نسبت به این توطئه خطرناک هوشیار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار