سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس با حضور دانشجویان سراسر کشور و چهره های شاخص فرهنگی، هنری و سینمایی کشور در ساری آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۹۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ 15 December 2018

سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس با حضور دانشجویان سراسر کشور و چهره های شاخص فرهنگی، هنری و سینمایی کشور در ساری آغاز به کار کرد.

این جشنواره هنری که سه هزار اثر را به نقد و داوری کشاند، 64 اثر را حائز تقدیر دانسته که در مراسم اختتامیه نفرات برتر را اعلام خواهد کرد.

در حاشیه سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس از سید محمود رضوی تهیه کننده سینما و فعال رسانه ای در حوزه فیلم و هنر انقلاب اسلامی تقدیر شد و از وی به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی یاد شد.

محمود رضوی در قالب کارگاه پرسش و پاسخ بیش از ۳ ساعت به سوالات و پرسش‌های دانشجویان هنرمند به جشنواره ققنوس پاسخ داد و به برخی مسائل روز سینمای ایران پرداخت.

شایان ذکر است رضوی از فعالان با سابقه و پرکار سینمای انقلاب است که تهیه کنندگی فیلم های لاتاری، ماجرای نیمروز و دارکوب را در کارنامه هنری خود دارد.

دانشجویان هنرمند جشنواره ققنوس از فعالیت های چند ساله وی به عنوان تهیه کننده فیلم های سینمایی با گرایش های انقلابی تقدیر کردند.

درخواست مخاطبان موجب ترغیب تهیه کنندگان به ساخت فیلم‌های انقلابی

سید محمود رضوی بیان کرد: اگر نیروهای انقلابی سالی یک بار وقت برای رفتن به سینما گذاشته و به دیدن فیلم های عرصه هنر انقلاب اسلامی بگذارند یقیناً مشکلات تولید فیلم سینمایی تراز انقلاب کاهش پیدا کرده و زمینه های تعدد فیلم های انقلابی را به وجود می آورد.

تهیه کننده سینما در جمع دانشجویان جشنواره هنری دانشجویی ققنوس با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره‌هایی بیان کرد: من هم از دانشگاه فعالیتم را شروع کردم و حضور دانشجویان به خصوص دانشجویان بسیجی در موضوعات فرهنگی و هنری را موجب پویایی هنر انقلاب اسلامی میدانم و در هر زمانی که فرصت داشته باشم یقیناً برای حضور در بین دانشجویان بسیجی هنرمند تعلل نخواهم داشت.

رضوی با بیان اینکه بسیج و هنر در واقع دو روح از یک پیکرند تاکید کرد: تفکرات یک مجموعه زمانی بروز و ظهور پیدا می‌کند که در قالب هنر و اندیشه هنر گام های موثر و بلندی بردارد.

وی افزود: وقتی بسیج در زمینه فرهنگی فعالیت می کند نمی توان آن را از هنر مستثنی دانست و بسیجی هنرمند کسی است که در عرصه فرهنگی نیز ورود پیدا کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی ماجرای نیم روز و لاتاری در ادامه بیان کرد: تهیه‌کنندگان عرصه هنر انقلاب اسلامی همیشه قدر شناس فعالیت بی‌منت دانشجویان و دانشجویان بسیجی در عرصه هنر هستند و امید است که جشنواره‌هایی همچون ققنوس بتواند زمینه بروز و ظهور چهره های ناب و جدید را در عرصه هنر انقلاب اسلامی به وجود آورد.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آینده سینمای ایران را چگونه می بیند؟ بیان کرد: سینمای ایران بسته به مخاطب آن ظهور پیدا می‌کند وقتی سالی ۲۰ میلیون نفر مخاطب سینما هستند پس می‌توان با ذائقه شناسی مخاطبان فیلم هایی تولید کرد که موجب نشر فرهنگ ناب در عرصه انقلاب باشند.

وی افزود: اگر نیروهای انقلابی سالی یک بار وقت برای رفتن به سینما گذاشته و به دیدن فیلم های عرصه هنر انقلاب اسلامی بگذارند یقیناً مشکلات تولید فیلم سینمایی تراز انقلاب کاهش پیدا کرده و زمینه های تعدد فیلم های انقلابی را به وجود می آورد.

رضوی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان در مورد فیلم هایی که ساخته است، تصریح کرد: فیلم هایی مثل لاتاری و ماجرای نیمروز توسط افرادی ساخته شد که در دهه ۶۰ سن آنها به پنج سال هم نمی‌رسید اما نتیجه یک تحقیقات خوب و مفید موجب شد تا بازسازی زمان وقایع موجود در فیلم مورد پسند مخاطبان قرار گرفته و نتیجه مطلوب را بدهد.

تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه هرچه قدر که مخاطبان درخواست یک ژانر سینمایی را دهند تهیه کنندگان سینما به آن سمت سوق پیدا می‌کنند، بیان کرد: اگر جامعه انقلابی ایران بتواند با تعدد حضور در اکران فیلم های انقلابی و حمایت از ژانرهای انقلابی و این بستر را به وجود آورد که سرمایه‌گذاری در عرصه فیلم های انقلابی بازخورد و مخاطب دارد یقیناً به این سمت نیل پیدا می‌کنند.

در پایان این مراسم از سید محمود رضوی به عنوان چهره برتر حوزه هنر انقلاب اسلامی توسط دانشجویان جشنواره ققنوس تقدیر به عمل آمد.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار