از روحانی استرالیانشین تا متخصص شیطان شناسی
روحانیون همچون اقشار دیگر تلاش می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 14 December 2018

 

پیش از این رویداد۲۴ در گزارشی به روند حضور روحانیون در فضای مجازی پرداخته بود و نوشته بود که حوزه‌های علمیه در این سال‌ها به مسیر خود ادامه داده‌اند و در رسیدن به اهداف خود توفیقات و شکست‌هایی داشته‌اند، اما امروز، خروجی حوزه‌های علمیه در اینترنت، روحانیونی مانند آهنگران و صدرالساداتی، آقامیری، حسن کردمیهن و سیداحمد خمینی است. روحانیونی که به جای قلم، گوشی موبایل در دست دارد و به جای کتاب، تبلت!

به جز نسل جدید روحانیون که به شبکه‌های اجتماعی پیوسته‌اند، نسل قدیمی روحانیون همچون آیت الله خامنه‌ای، حسن روحانی و مصباح یزدی و ... نیز در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند؛ نسلی که بر خلاف بر نسل جدید، از چهره‌های تاثیرگذار تاریخ حوزه ایران به شمار می‌روند.

اما پرطرفدارترین روحانیون حاضر در توییتر چه کسانی هستند؟

اکانت توئیتری انگلیسی زبان رئیس جمهور حسن روحانی، با ۸۰۸ هزار دنبال کننده، مشهورترین اکانت یک روحانی ایرانی در صفحات توئیتر است. اکانت فارسی روحانی با ۶۸۷ هزار دنبال کننده نیز در رده دوم قرار دارد.

در رده بعدی امام محمد توحیدی قرار دارد. روحانی نوگرای شیعه عراقی‌الاصلی که متولد ایران است و گفته می‌شود از شاگردان سید صادق شیرازی است. او ساکن استرالیاست و صفحه توییتری انگلیسی زبان او ۲۷۹ هزار دنبال کننده دارد. و بعد از آن اکانت توئیتری سیدمحمد خاتمی با ۱۶۲ هزار دنبال کننده قرار گرفته است.

سایر روحانیون حاضر در توئیتر کمتر از صد هزار دنبال کننده دارند.

محمدعلی ابطحی رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی در دولت اصلاحات با ۵۶ هزار تفر، مشهورتر از سایر روحانیون توئیترنویس است.

اکانت عربی الامام الخمینی نیز با ۵۴ هزار دنبال کننده، مهمترین اکانت عربی زبان یک روحانی ایرانی در توئیتر محسوب می‌شود.

در رده بعدی اکانت توئیتری فارسی امام خمینی با ۴۶ هزار فالوئر است. اکانت خاتمی مدیا که یکی دیگر از اکانت‌های منسوب به سید محمد خاتمی است نیز ۴۵ هزار دنبال کننده دارد.

علیرضا پناهیان با ۴۳ هزار دنبال کننده، مشهورترین اکانت توئیتری را در میان چهره‌های اصولگرا دارد. نجفی تهرانی نیز که از روحانیون نواندیش فعال در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، حدود ۳۵ هزار فالوئر دارد. تقریبا به اندازه رئیسی، گزینه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری که حدود ۳۵ هزار فالوئر دارد.

محمدجواد اکبرین با ۲۴ هزار دنبال کننده در رده بعدی قرار دارد. او سال‌ها در روزنامه‌های اصلاح‌طلب کار کرده است، اما حالا از ایران مهاجرات کرده است و ساکن فرانسه شده و از لباس روحانیت دیگر استفاده نمی‌کند و در جایگاه اپوزیسیون قرار گرفته است.

احمد مازنی نماینده تهران در مجلس نیز در صفحه توئیتر خود ۲۳ هزار دنبال کننده دارد و مشهورترین روحانی نماینده مجلس است. اکانت توئیتری مرحوم هاشمی رفستجانی هم ۲۲ هزار دنبال کننده دارد. این اکانت بعد از وفات مرحوم هاشمی به روز نشده است.

سایر روحانیون ایرانی زیر ۲۰ هزار فالوئر دارند.

اکانت توئیتری آیت الله مصباح یزدی با ۱۹ هزار و ۹۰۰ فالوئر و توئیتر محمدعلی آهنگران با ۱۷ هزار و ۲۰۰ فالوئر از جمله اکانت‌هایی هستند که بعید نیست به زودی به ۲۰ هزار بیننده برسند.

مرتضی آقاتهرانی از روحانیون نزدیک به مصباح یزدی و اسماعیل آذری طلبه جوانی که برای کودکان کتاب قصه هدیه می‌برد نیز حدود ۱۶ هزار دنبال کننده دارد.

شیخ اسد محمد قصیر نیز با بیش از ۱۳ هزار دنبال کننده، یکی دیگر از اکانت‌های عربی-ایرانی توئیتر را در اختیار دارد.

علی خدابخشی که او هم برای کار‌های خیریه پول جمع می‌کند و ۱۴ هزار دنبال کننده دارد.

عابدی شاهرودی که خود را متخصص دلایل تمایل برخی افراد به شیطان پرستی معرفی کرده با سیزده هزار فالوئر از جمله روحانیون مشهور توئیتر هستند.

محمدرضا زائری که در اینستاگرام شهرت بالایی دارد با ۱۱ هزار فالوئر و محمدحسین پیریایی با ۱۰ هزار و ۶۰۰ فالوئر از دیگر روحانیون مشهور در صفحات مجازی هستند.

سایر روحانیون اهل توئیتر کمتر از ده هزار فالوئر دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار