مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از اتصال 563 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی به تصفیه خانه فاضلاب خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 12 December 2018

 سیدمصطفی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فاضلاب و پساب از مهمترین منابع آلاینده به شمار می روند و مدیریت اصولی آن گام موثری در راستای حفاظت و بهسازی محیط زیست و استفاده پایدار از منابع حیاتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران افزود: وجود تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی و مباحث آبگردانی و استفاده دوباره از آب مهم و حیاتی است.

موسوی با اشاره به ساخت 14 تصفیه خانه فاضلاب در شهرکهای صنعتی اظهار داشت: ساخت تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر جلوگیری از مشکلات زیست محیطی و کاهش آلودگی در ایجاد فضای سبزو صیانت از محیط زیست بسیار موثر است و واحدهای تولیدی و صنعتی نیز با رعایت اصول زیست محیطی پیش تصفیه می توانند در افزایش کارایی تصفیه خانه های فاضلاب نقش موثری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته و بر اساس دستورالعمل جدید سازمان 509 واحد تولیدی و صنعتی استان به تصفیه خانه های فاضلاب متصل شده اند و در برنامه عملیاتی امسال نیز تاکنون 54 واحد نیز متصل شده اند که در مجموع 563 واحد تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب متصل شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران در بخش دیگری از نصب شیرهای هیدرانت در شهرک ها و نواحی صنعتی را بسیار حائز اهمیت و موجب کاهش اتلاف وقت و جلوگیری از حجم خسارت به سرمایه‌گذاران بخش تولید و صنعت دانست.

موسوی با اشاره به اینکه شیرهای هیدرانت زمان اطفاء حریق را کاهش می‌دهند اظهار داشت: با انجام طرحهای مطالعاتی، معیارهای موردنظر در راستای مکان یابی، از جمله استقرار واحدهای پرخطر، با توجه به ماهیت تولید از لحاظ مواد اولیه و محصولات، بهترین نقاط برای نصب این شیرها در شهرکهای صنعتی انتخاب می شوند.

مديرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران نصب شیرهای هیدرانت در شهرکهای صنعتی در مواجهه با آتش را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در واقع، این امر موجب کاهش اتلاف وقت و جلوگیری از حجم خسارت به سرمایه‌گذاران می‌شود.

موسوی تصریح کرد: در سال گذشته، با انتخاب پیمانکار ۱۵۷ شیر هیدرانت مورد بررسی و سرویس کاری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با انتخاب پیمانکار جدید 20 شير هیدرانت در شهرکهای صنعتی استان، در مجاورت واحدهای پرخطر نصب می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بیان داشت: برای نصب شیرهای هیدرانت جدید مبلغ 2050 میلیون ریال هزینه خواهد شد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار