نیم فصل رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی به هفته پایانی رسید که انتقادات به داوری ها امسال نیز متعدد بود و در این بین نساجی بیشتر از همه تیم ها از اشتباهات داوری زیان دید.
کد خبر: ۶۸۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 11 December 2018

ایرنا، تیم فوتبال نساجی مازندران در نخستین حضور لیگ برتری خود هر چند که نیم فصل نخست را با کسب پیروزی مقابل تیم بحران زده پیکان و کسب 16 امتیاز به پایان رساند، اما بازیکنان و کادر فنی و هواداران این تیم معتقدند که اگر اشتباهات داوری در دیدارهای نساجی رخ نمی داد، این تیم اکنون با خیالی آسوده در رتبه های پنجم یا ششم جدول قرار داشت و می توانست در نیم فصل به کسب سهمیه هم امیدوار باشد.
** 9 داور برای 15 بازی نساجی
دیدارهای نساجی در نیم فصل نخست لیگ هجدهم را 9 داور قضاوت کردند که در این بین سهم ' علیرضا فغانی ' داور سرشناس فوتبال کشورمان بیشتر از سایر داوران بود. فغانی که در حال حاضر معتبرترین داور قاره آسیا شناخته می شود پس از اعتراض های مکرر هواداران و مسئولان باشگاه نساجی به اشتباهات داوری در هفته های دوم، سوم و چهارم، برای قضاوت دیدار هفته پنجم نساجی مقابل نفت مسجد سلیمان به مازندران آمد و در ورزشگاه شهید وطنی قضاوتی بی حاشیه داشت. او پس از آن احتمالا به دلیل تکرار اشتباهات داوران در دیدارهای پدیده و نساجی در هفته یازدهم و نساجی-سپیدرود در هفته چهاردهم را نیز قضاوت کرد. فغانی علاوه بر این دیدارها، پیش از بازی هفته نهم و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم داور دیدار سپاهان و نساجی بود تا به این ترتیب با 4 داوری به داور شماره یک رقابت های نساجی در این فصل تبدیل شود.
پس از فغانی ، ' رضا کرمانشاهی ' و ' پیام حیدری ' هر کدام با 3 داوری بیشترین تعداد قضاوت ها را برای نساجی در چند ماه اخیر داشتند. داورانی که قضاوت هایش از نگاه هواداران مورد انتقاد قرار گرفته بود.
کرمانشاهی در 3 دیدار خارج از خانه نساجی برای این تیم و حریفانش سوت زد. دیدار هفته دوم نساجی و تراکتورسازی در تبریز، بازی هفته ششم نساجی در تهران مقابل پرسپولیس و رقابت نساجی با صنعت نفت در آبان رقابت هایی بودند که کرمانشاهی برای نساجی سوت و حریفان این تیم زد.
پیام حیدری هم در دو دیدار خانگی نساجی-پارس جنوبی در هفته سوم، نساجی- گسترش فولاد در هفته دهم و دیدار خارج از خانه پیکان-نساجی در هفته پانزدهم قضاوت بازی های نماینده مازندران را به عهده داشت.
6 داور دیگر هم هر کدام یک بار در نیم فصل نخست برای دیدارهای نساجی سوت زدند: سید مهدی سید علی در هفته اول بازی نساجی-ذوب آهن را قضاوت کرد، موعود بنیادی فر در هفته چهارم قضاوت دیدار فولاد-نساجی را به عهده داشت، حسین زرگر برای قضاوت دیدار نساجی-استقلال به مازندران سفر کرد، بیژن حیدری داور دیدار نساجی-سایپا در هفته هشتم بود، کوپال ناظمی دیدار هفته نهم سپاهان-نساجی را در اصفهان با پنالتی اشتباه دقایق پایانی جنجالی کرد و مهدی مرجانزاده هم دیدار هفته دوازدهم نساجی-استقلال را قضاوت کرد.
** هفته های پرحاشیه داوری برای نساجی
نماینده پرهوادار مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور، تقریبا از همان ابتدای لیگ برتر از اشتباهات داوری زیان دید. سوت ها و پرچم های اشتباه داوران صدای اعتراض هواداران و کادر فنی و بازیکنان نساجی را بارها بلند کرد، اعتراضاتی که اوج آن ها در هفته نهم و مقابل سپاهان در اصفهان و به خاطر پنالتی اشتباهی که کوپال ناظمی در ثانیه های پایانی بازی به سود سپاهان اعلام کرد رقم خورد.
همه این شرایط سبب شده که جواد نکونام منتقد جدی وضعیت داوری در لیگ هجدهم باشد، چرا که از نظر او نساجی تنها تیم لیگ هجدهم است که نه تنها از اشتباهات داوری هیچ سودی نبرده، بلکه در دیدارهای متعدد سوت هایی به زیان این تیم به صدا در آمد که نتیجه آن از دست رفتن امتیازات سرنوشت ساز برای این تیم مازندرانی است.
نکونام در آخرین مصاحبه خود پس از دیدار مقابل پیکان باز هم به موضوع زیان های نساجی از داوری اشاره کرد و با تأکید بر این که نساجی بیشتری آسیب را از داوری در فصل جاری دیده است، گفت که باور دارد داوران قصد اشتباه ندارند و این اتفاقات عمدی نیست، اما این که این همه اشتباه علیه نساجی انجام شود برای هواداران عجیب و ناراحت کننده است.
** هفته دوم: تراکتورسازی-نساجی، آغاز اعتراض ها
نگاهی به حاشیه‌های داوری بازی‌های نساجی در 9 هفته پشت سر گذاشته شده روند صعودی و شدت گرفتن اعتراضات به اشتباه های داوری علیه این تیم را نشان می‌دهد. هفته دوم لیگ و در دقیقه 60 دیدار نساجی-تراکتور، یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه تراکتور رخ داد که کرمانشاهی آن را خطا اعلام نکرد. پس از این دیدار نکونام به نگرفتن یک پنالتی برای نساجی اعتراض کمرنگی کرد و فقط به گفتن این چند جمله بسنده کرد: تیم ما می‌توانست برنده باشد، آقای کرمانشاهی هم خوب قضاوت کرد و اگر هم اتفاقی افتاد به هر حال تمام شد.
** هفته سوم: نساجی-پارس جنوبی جم، گل مردود
دیدار هفته سوم نساجی در قائمشهر مقابل پارس جنوبی جم برگزار شد که باز هم حاشیه داوری داشت. نکونام پس از این دیدار نه تنها به متوقف شدن بازی به دلیل رطوبت هوا از سوی پیام حیدری داور دیدار اعتراض داشت، بلکه اعتراض خود به مردود اعلام شدن گل مجتبی ممشلی در نیمه دوم را نیز مطرح کرد و با بیان جمله ' برای دومین هفته متوالی گل سالم ما مردود اعلام شد ' نقدی هم به داوری کرمانشاهی در دیدار هفته دوم کرد.
علی امیری مدیرعامل نساجی و ' محمد آبشک ' هافبک این تیم هم پس از هفته سوم به این موضوع اشاره کردند که یک گل سالم و یک پنالتی در بازی‌های دوم و سوم برای این تیم گرفته نشد که سبب شد به جای 6 امتیاز از 2 بازی، فقط 2 امتیاز به نساجی تعلق بگیرد.
** هفته چهارم: نساجی-فولاد خوزستان، پنالتی مشکوک
نساجی در هفته چهارم مهمان فولاد خوزستان بود و بازی را باز هم با چند صحنه بحث‌برانگیز در حالی که نیمه نخست را با نتیجه 1 بر صفر پشت سر گذاشت، در نیمه دوم نتیجه را 2 بر 1 واگذار کرد. لحن اعتراض نکونام و مسئولان نساجی پس از این دیدار کمی جدی‌تر شد.
نکونام پس از دیدار با فولاد به اعلام نشدن پنالتی برای نساجی در دقیقه 19 و اعلام یک پنالتی مشکوک برای فولاد اعتراض کرد. سرمربی نساجی در نشست خبری پس از این دیدار با بیان این که برای سومین هفته اشتباهات داوری به زیان نساجی تمام شد و در 3 بازی به جای پیروزی با مساوی و باخت از زمین خارج شدند، از رئیس کمیته داوران خواست که یک بار خودشان اعلام کنند که داور اشتباه کرده است.
باشگاه نساجی پس از این دیدار اعلام کرد که از موعود بنیادی‌فر داور این دیدار به خاطر اشتباه‌های آشکار و اثرگذار در نتیجه بازی شکایت خواهد کرد.
همین مسائل و اعتراضات هواداران و کادر فنی نساجی به اشتباهات داوری باعث شد که کمیته داوران، قضاوت دیدار هفته پنجم نساجی را به علیرضا فغانی بسپارد. پس از دیدار هفته پنجم هم نکونام اشاره‌ای به امتیازاتی که نساجی به خاطر اشتباه داوران از دست داد کرد و با بیان این که صحبت کردن در مورد داوری فغانی که جایگاهی جهانی در داوری دارد درست نیست، گفت که اگر داوران مسابقات قبلی هم دقت لازم را داشتند، حداقل نساجی الان جزء 5-6 تیم اول بود.
** هفته ششم: پرسپولیس-نساجی، پشیمان از اعتراض نکردن
امیدواری نکونام اما برای رخ ندادن این اشتباهات کافی نبود. نساجی در هفته ششم مهمان پرسپولیس شد و با سوت رضا کرمانشاهی که نساجی‌چی‌ها به اشتباهاتش در دیدار هفته دوم مقابل تراکتورسازی اعتراض داشتند بازی را آغاز کرد، دیداری که حاشیه‌های داوری زیادی داشت و خود فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران ناظر آن بود.
داوری در این دیدار تقریبا از همان ابتدای بازی پرحاشیه بود و اعتراض بازیکنان و کادر فنی دو تیم را به دنبال داشت، اما در پایان دیدار این نساجی‌چی‌ها بودند که اعتراض بیشتری داشتند. لحن و شدت اعتراض‌های نکونام به داوری دیدار هفته ششم نساجی تندتر از گذشته شد. این بار هم نکونام سعی کرد پس از دیدار، با سهوی دانستن اشتباهات داوری، راه خود را برای انتقاد به روند داوری دیدارهای نساجی هموار کند.
سرمربی نساجی هم به اخراج علی شجاعی در دیدار با پرسپولیس معترض بود و هم برخورد تبعیض‌آمیز داوران با کادر فنی نساجی. او صراحتا پس از بازی اعلام کرد اشتباه کردند که به انتخاب کرمانشاهی به عنوان داور این دیدار اعتراض نکردند.
** هفته هفتم: نساجی-استقلال، مشکوک به پنالتی
دیدار هفته هفتم نساجی با استقلال با قضاوت حسین زرگر در قائمشهر با نتیجه 0-0 تمام شد. زرگر در این دیدار 2 بار برخورد توپ به دست بازیکنان استقلال در محوطه جریمه را پنالتی تشخیص نداد و همین دو صحنه نیز مورد اعتراض سرمربی نساجی قرار گرفت.
نکونام پس از این دیدار گفت: به نظرم یکی از آنها پنالتی صددرصد بود، اما امیدوارم پنالتی نباشد، و گر نه تعداد بازی هایی که به ضرر ما سوت زدند بیشتر می شود.
پس از همین دیدار ' فرشاد فرجی ' مدافع نساجی هم به اشتباهات داوری در دیدارهای نساجی اعتراض کرد و خواستار پاسخگویی فدراسیون و کمیته داوران به اشتباهات داوری پیاپی علیه یک تیم در لیگ شد.
** هفته هشتم: نساجی-سایپا و جنجال کرنر نیویورکی
هفته هشتم رقابت‌ها را نیز نساجی در قائمشهر مقابل سایپا برگزار کرد و به تساوی 1-1 رسید. دیداری تقریبا کم‌حاشیه در داوری که فقط یک اشتباه داوری داشت و آن هم مردود اعلام شدن گل نساجی بود. بیژن حیدری در جریان اجرای تاکتیک فریبنده کرنر نیویورکی توسط ' امید سینک ' و ' سید محمد میری ' نبود و گلی را که با این تاکتیک به دست آمد، مردود اعلام کرد.
کرنر نیویورکی روشی از کرنر زدن است که در آن بازیکن پشت توپ به شکلی بازیکنان حریف متوجه نشوند، ضربه بسیار آرامی با پا به توپ می زند و بازی را با جابه جایی چند سانتیمتری توپ از نقطه کرنر آغاز می کند و پس از آن خودش به بهانه این که بازیکن دیگری برای زدن ضربه پشت توپ بیاید از توپ فاصله می گیرد و به جمع بازیکنان دیگر می پیوندد. بازیکنی هم که برای زدن توپ جایگزین می شود، با توجه به آغاز شدن بازی با همان ضربه آرام، خودش می تواند پا به توپ شود. به این صورت بازیکنان حریف در صورتی که متوجه اجرای این تاکتیک نشوند غافلگیر خواهند شد. این سبک از کرنر نخستین بار توسط بازیکنان نیویورک ردبولز مقابل تیم شیکاگو در لیگ 'ام ال اس MLS ' دیده شد.
پس از پایان بازی نساجی-سایپا و با مشاهده فیلم این صحنه در دقیقه 42 بازی مشخص شد که سینک یک ضربه بسیار خفیف به توپ زد و آن را در چند سانتیمتری نقطه کرنر رها کرد و رفت تا بازیکنان حریف به تصور این که بازیکن دیگری کرنر را سانتر خواهد کرد، غافلگیر پا به توپ شدن میری شوند. این اشتباه بیژنی حیدری در قائمشهر پس از دیدار با تیتر ' جنجال کرنر نیویورکی در قائمشهر ' در رسانه های مجازی پربازدید شد. به این ترتیب نساجی از اشتباه داور باز هم امتیاز از دست داد.
** هفته نهم: سپاهان-نساجی، حاشیه های پنالتی دقیقه 94
دیدار هفته نهم نساجی مقابل سپاهان که با نتیجه 3 بر 2 به سود سپاهان پایان یافت نیز تکمیل کننده اشتباهات داوری علیه نساجی بود؛ کوپال ناظمی به جز چند اشتباه که در طول بازی داشت، با اعلام پنالتی در دقیقه 94 این بازی شدت اعتراضات مسئولان و بازیکنان و هواداران نساجی را به اوج رساند. پنالتی دقیقه 94 این بازی که در رسانه‌های ورزشی ایران به عنوان جنجالی‌ترین صحنه فوتبالی هفته نهم لیگ برتر معرفی شد، نه تنها مورد تأیید هواداران و کادر فنی نساجی قرار نگرفت، حتی از سوی کارشناسان داوری نیز تأیید نشد.
' محمد فنایی ' کارشناس داوری فوتبال کشور پس از بررسی چندباره این صحنه جنجالی، تأکید کرد که نه تنها خطایی روی مهاجم سپاهان رخ نداد، بلکه داور باید یک کارت زرد هم به این مهاجم نشان می‌داد.
' سعید مظفری‌زاده ' داور سابق فوتبال ایران نیز پس از این دیدار تأکید کرد که این صحنه شبیه سازی یا تمارض بازیکن سپاهان بود که به اشتباه پنالتی برای سپاهان اعلام شد. ' حیدر سلمانی ' و ' نوید مظفری ' و چند کارشناس فوتبال هم در برنامه‌های تلویزیونی پس از این بازی نساجی همگی رأی به اشتباه بودن سوت «کوپال ناظمی» دادند.
جواد نکونام پس از این دیدار مصاحبه‌ای کاملا گلایه‌آمیز کرد و بدون اشاره به مسائل فنی بازی، فقط و فقط از اشتباه های داوری رخ داده در دیدار آخر نساجی مقابل سپاهان گلایه کرد. او در این مصاحبه جمله‌ای را به زبان آورد که مورد توجه هواداران و رسانه‌ها قرار گرفت. نکونام پس از بیان همه گلایه‌ها و گفتن این که مردم و هواداران حق دارند به این وضعیت داوری اعتراض کنند، جمله ' دیگر نمی‌خواهیم آدم خوب این فوتبال باشیم ' را به کار برد، جمله‌ای که اشاره به رفتار متفاوت و مناسب هواداران نساجی در بازی‌های خانگی این تیم دارد و شاید نوعی پیش‌بینی از احتمال عصبانی شدن همین هواداران صبور و خونگرم و متفاوت بر اثر اشتباهات داوری بود. هر چند که هواداران نساجی در دیدارهای باقی مانده نیز سنت شکنی نکردند و روی خوشی به داوران،تیم ها و هواداران مهمان نشان دادند.
نکونام پس از دیدار هفته نهم علاوه بر سرمربی، نقش زبان هواداران نساجی را بازی کرد و با تأکید بر این که مردم قائمشهر عصبانی هستند، از کمیته داوران خواست تا دست‌کم بپذیرند که داوران در دیدارهای نساجی پر اشکال ظاهر می‌شوند و از هواداران تیم‌های زیان دیده بویژه نساجی از ضعف داوران عذرخواهی کنند.
سرمربی نساجی مازندران هرچند که در آن مصاحبه خود چند بار اعلام کرد که نمی ‌گوید این اشتباهات عمدی است، اما به طور تلویحی به این موضوع اشاره کرد که سوت‌های عجیبی به زیان نساجی به صدا در آمد. او چند بار با بیان جمله‌هایی مانند 'نمی‌خواهم در این باره حرفی بزنم '، ' بهتر است در این باره چیزی نگویم ' ، ' اگر بخواهیم درباره آن حرف بزنیم...' و ' واقعا نمی‌دانیم باید چه بگوییم ' به نوعی بیان کرد که برخی نقدهای خود را به خاطر بعضی ملاحظات نمی‌گوید تا پیامدهایی برای او و تیم‌ نداشته باشد.
مسئولان نساجی بار دیگر اعلام کردند که به طور جدی با ارائه اسناد قصد شکایت از کمیته داوران را دارند. به نظر می رسد این تصمیم جدی مدیران نساجی، کمیته داوران را وادار به واکنش کرد. هرچند که ناظمی حتی پس از دیدار، این اشتباه را نپذیرفت و اصرار داشت که به درستی در این صحنه سوت زد، اما فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران پس از جنجال های زیادی که در مورد پنالتی دقیقه 94 دیدار نساجی-سپاهان ایجاد شد، به طور رسمی برای نخستین بار در لیگ هجدهم اعلام کرد این پنالتی اشتباه بود. او اظهار کرد که پس از آنالیز فیلم مسابقه مشخص شد اگر خطایی هم رخ داده باشد خارج از محوطه بود و داور این دیدار نیز به خاطر این اشتباه چند هفته محروم از قضاوت خواهد شد.
امااین تصمیم کمیته داوران برای مدیران نساجی دلگرم کننده نبود. علی امیری مدیرعامل نساجی پس از پذیرش اشتباه از سوی کمیته داوران با بیان این که محرومیت داور هیچ سودی برای نساجی ندارد، به اشتباهات پیاپی در دیدارهای نساجی اشاره کرد و با اشاره به برخی صحنه های مشهود اشتباه داوران در 8 دیدار قبلی نساجی، امتیازهای از دست رفته و سوخته نساجی را برای کمیته داوران یادآوری کرد. امیری ضمن قدردانی از رسانه های ورزشی در واکنش به ناداوری ها علیه نساجی، انتقادی هم به فدراسیون فوتبال کرد که برای تغییر رئیس کمیته داوران و به کارگیری داوران جوان در رأس این کمیته چرا اقدامی نمی کند.
نکونام در نشست خبری پس از بازی هفته دهم مقابل ماشین سازی تبریز که توسط پیام حیدری داوری شد، قضاوت این داور را در این دیدار خوب ارزیابی کرد، اما باز هم به امتیازاتی که نساجی به خاطر سوت های اشتباه داوران از دست داد اشاره کرد و با بیان این که داوری برای ما بحران درست کرد، به موقعیت این تیم در جدول رده بندی و اثرگذاری حتی 2 امتیاز در بهتر بودن جایگاه نساجی در جدول تا پایان هفته دهم اشاره کرد.
دیدار هفته یازدهم نساجی مقابل پدیده را نیز علیرضا فغانی در مشهد سوت زد تا حرفی روی داوری این بازی برای نساجی نماند، دیداری که با شکست 3 بر صفر نساجی مقابل شاگردان ' یحیی گل محمدی ' تنها سرمربی مازندرانی لیگ هجدهم در روزی که موقعیت های نساجی توسط مهاجمان این تیم به هدر می رفت همراه بود.
** هفته دوازدهم: نساجی-استقلال خوزستان، اعتراض خفیف
نساجی در دیداری که مهدی مرجانزاده آن را قضاوت کرد به پیروزی 2 بر صفر دست یافت تا دومین برد این تیم در لیگ برتر ثبت شود. هرچند که نساجی در این بازی برنده شد، اما نکونام پس از اعتراض سرمربی تیم حریف به برخی تصمیم های داور بازی با بیان این که درباره داوری بهتر است حرفی نزنند، اخراج بازیکن نساجی توسط داور را کادو به استقلال خوزستان عنوان کرد. او با بیان این که بی انصافی است تیم حریف درباره داوری حرف بزند اظهار تعجب کرد که به جای معترض بودن نساجی به داوری، آنها اعتراض می‌کنند. او این جمله را هم به زبان آورد: ' کمترین حق امروز ما برد بود که خدا را شکر بردیم، وگرنه بعید می‌دانم امروز هواداران می‌گذاشتند کسی از ورزشگاه بیرون برود؛ مگر می‌شود این همه اشتباه داوری علیه نساجی اتفاق بیفتد؟'
سومین قضاوت رضا کرمانشاهی برای دیدارهای نساجی در سیزدهمین هفته لیگ مقابل صنعت نفت آبادان بر خلاف دیدارهای هفته دوم و هفته ششم حاشیه ای نداشت، دیداری که نساجی در دقیقه 92 با دریافت یک گل، پیروزی را با تساوی 1 بر 1 عوض کرد.
** هفته چهاردهم: نساجی-سپیدرود، آفساید اشتباه
نساجی در دیدار جذاب هفته چهاردهم که به دربی خزر معروف شده، به تساوی 2 بر 2 با سپیدرود رشت رضایت دادند، دیداری که قضاوت آن را علیرضا فغانی بر عهده داشت و ' بابک داوری ' و ' امیر مبشر ' کمک های او بودند. هر چند که به سوت های فغانی در این دیدار اعتراضی نشد، اما اعتراضاتی که پرچم زدن های کمک داورهای این دیدار مطرح شد.
محمد مهدی نظری هافبک نساجی که در همین دیدار با مصدومیت جدی کتف مواجه شده بود پس از بازی با اشاره به اشتباه های مستمر داوری در دیدارهای نساجی اظهار کرد که 2 موقعیت تک به تک نساجی با اشتباه کمک داور آفساید اعلام شد و همین موضوع متشنج شدن دقایقی از بازی را در پی داشت.
** نگرانی هواداران
هواداران نساجی نیم فصل نخست را با وجود اشتباه های مستمر در داوری های این تیم با کمترین حاشیه ها پشت سر گذاشتند و از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و هواداری فوتبال در مازندران چهره ای دوست داشتنی و آرام ارائه کردند، اما همین هواداران نگران هستند که مبادا این حجم از اشتباهات در نیم فصل دوم هم به زیان نساجی رقم بخورد.
مسئول کانون هواداران نساجی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : برای هواداران نساجی این گمان پیش آمده که فضای آرام و امن استادیوم و شهر برای داوران و تیم‌ها و هواداران مهمان سبب شده که برخی داوران در صحنه های پنجاه - پنجاه شرایط میزبانی را در نظر نگیرند و حتی اشتباه های عجیب و غریب را در دیدارهای خانگی و خارج از خانه علیه نساجی مرتکب شوند.
' رضا نادری ' آخرین نمونه اشتباه مشهود داوری علیه نساجی را آفسایدهای اعلام شده توسط کمک داورها در دیدار با سپیدرود رشت عنوان کرد و گفت: هواداران نساجی از تکرار پیاپی اشتباهات داوران گلایه دارند. این تیم دست‌کم 9 امتیاز را به خاطر سوت اشتباه داوران از دست.
وی با بیان این که این اشتباهات مشهود می تواند در رفتار هواداران تاثیر بگذارد، افزود: هر چقدر هم در کانون به ضرورت احترام به قانون تأکید شود، هوادار روی سکو از این که می بیند حق تیم مورد علاقه اش با وجود تلاش و ارائه بازی خوب، پایمال می‌شود ناراحت و عصبانی خواهد شد و طبیعی است که در عصبانیت گاهی کنترل از دست فرد خارج‌شود، بویژه این که اگر در جمع هواداران و هیجان بازی باشد. با این حال هواداران نساجی همواره پس از هر بازی نساجی با هر نتیجه‌ای تیم محبوب‌شان را ایستاده تشویق کردند. چون به این تیم و سرمربی آن اعتماد و اعتقاد دارند. این هوادار محترم چیزی جز رعایت عدالت در زمین بازی نمی‌خواهد.
ماجرای اشتباهات داوری در فوتبال همیشه وجود دارد و به همین دلیل اشتباهات داوری را بخشی از فوتبال می دانند و عده ای به همین دلیل مخالف استفاده از سیستم ' وی ای آر V.A.R ' یا بازبینی ویدئویی تصاویر در فوتبال هستند، اما سرنوشت ساز بودن برخی اشتباهات داوران در فوتبال و حقی که از تیم ها در اثر یک سوت اشتباه ضایع می شود، باعث شده که این سیستم از جام جهانی 2018 رسما به فوتبال دنیا اضافه شود و در برخی مسابقات معتبر دنیا نیز مورد استفاده قرار گیرد.
شاید هواداران نساجی امروز بیشتر از سایر فوتبال دوستان ایران آرزو کنند که وی ای آر V.A.R در لیگ برتر فوتبال ایران نیز مورد استفاده قرار می گرفت تا نساجی امروز وضعیت بهتری در جدول رده بندی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار