فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳۰۰ میلیارد ریالی پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 10 December 2018

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار داشت: امروزه کلاهبرداران و جاعلان حرفه ای با شخصیت سازی متفاوت از هویت خود در فضای مجازی و حقیقی برای جلب اعتماد مخاطبان اسنادی را ارائه می‌کنند که معمولا جعلی و فاقد ارزش قانونی است.

وی افزود: کلاهبرداران و افراد فرصت طلب معمولا با ظاهری فریبنده، آراسته و با قدرت بیان فوق العاده، سوژه‌های خود را انتخاب و معمولا با بزرگ نمایی و یا منسوب کردن خود به شخصیت‌های مهم و صاحب نفوذ، سعی در جلب اعتماد مخاطبان دارند.

میرفیضی با اشاره به اینکه، طمع قربانی، فرصت مناسبی برای موفقیت کلاهبرداران است، تصریح کرد: ضعف آگاهی و اعتماد بی مورد به افراد از مهم‌ترین عوامل سو استفاده سودجویان و کلاهبرداران است که معمولا با ترفند، دادن وعده‌های وسوسه انگیز صورت می پذیرد.

وی از کشف 240 فقره جعل و 517 فقره کلاهبرداری در استان در هشت ماهه امسال در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این مدت پنج باند جعل و کلاهبرداری در استان شناسایی و متلاشی شد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به افزایش 17 درصدی کشف پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: مجموع پرونده‌های کشف جعل و کلاهبرداری در استان بالغ بر 300 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه سهل انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی در انجام معاملات از مهم‌ترین عوامل افتادن در دام کلاهبرداران و سودجویان است از مردم خواست ضمن خودداری از انجام معاملات مشکوک و پذیرش اسناد و چک‌های فاقد اصالت از اعتماد بی جا به افراد خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار