مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: در جلسه ای با کمیسیون اقتصاد مجلس، بانک مسکن و وزیر راه توافق شد، به سازندگان حرفه‌ای ۷۰ میلیون تومان وام بدون سپرده گذاری با سود ۱۸درصد و وام ۴۰ میلیونی با نرخ سود ۹درصد در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۶۸۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 10 December 2018

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: در جلسه ای با کمیسیون اقتصاد مجلس، بانک مسکن و وزیر راه توافق شد، به سازندگان حرفه‌ای ۷۰ میلیون تومان وام بدون سپرده گذاری با سود ۱۸درصد و وام ۴۰ میلیونی با نرخ سود ۹درصد در نظر گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری، هوشنگ عشایری نشست بررسی اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در استان هرمزگان گفت: در جلسه‌ای با کمیسیون اقتصاد مجلس، بانک مسکن و وزیر راه و شهرسازی، توافق شد، برای انبوه سازان و سازندگان حرفه‌ای ۷۰ میلیون تومان وام بدون سپرده گذاری با سود ۱۸درصد علاوه بر وام ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹درصد در نظر گرفته شود و در مجموع وام ساخت مسکن برای انبوه سازان به ۱۱۰ میلیون تومان بالغ می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند اعطای وام از هفته آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: به تدریج صدور پروانه ها آغاز و بلافاصله افراد به بانک معرفی می‌شوند و قراردادها منعقد و از ماه آینده رسما پرداخت این وام ها آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: پیرو بازدید از استان ها و جلساتی که با کانون انبوه سازان، توسعه‌گران و سازندگان حرفه‌ای و تسهیل‌گران کشور برگزار شد متوجه کسری ۴ هزار میلیارد تومانی در بودجه برنامه بازآفرینی شهری شدیم.

*مقدمات دریافت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه فراهم شد

عشایری اظهار کرد: با تاکید و توجه مقام معظم رهبری بر موضوع و مساعدت سران سه قوه در نهایت اجازه دریافت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی داده و ماه گذشته مقدمات دریافت این مبلغ فراهم شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه از ماه گذشته دریافت این منابع به صورت روزانه پیگیری می‌شود، گفت: جلساتی با مسئولان بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برگزار و شماره حساب شرکت نیز داده شد تا این مبلغ واریز شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ارائه وام ۴۰ میلیون تومانی بدون سپرده‌گذاری برای دوره ساخت ۲ ساله با سود ۹ درصد نیز در دستور کار قرار گرفته و در این راستا ۶۰ میلیارد تومان به استان هرمزگان تخصیص داده شده است. بانک نیز ۶۰ میلیارد تومان دیگر تسهیلات اضافه خواهد کرد و در نهایت ۱۲۰ میلیارد تومان در اختیار استان هرمزگان برای پرداخت به ۳ هزار واحد مسکونی قرار داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وامی با مبلغ ۶۰ میلیون تومان نیز بعد از ساخت در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، بیان کرد: با همکاری بانک این امکان ایجاد شده است تا اطلاعات افرادی که در صندوق یکم سپرده‌گذاری کردند در اختیار توسعه گران قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه وام خرید ۶درصد سود به میزان ۶۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله مشمول سپرده‌گذاران صندوق مسکن یکم می‌شود، گفت: در حال حاضر در حدود ۵۷۰ هزار نفر در کشور در این صندوق سرمایه‌گذاری کردند که ۱۲ هزار و ۱۵۰ نفر از استان هرمزگان بوده اند.

عشایری اظهار کرد: توسعه گران و افرادی که در صندوق یکم سرمایه گذاری کرده اند می توانند با ارتباطی که بانک با دادن اطلاعات بین آنها برقرار می‌کند اقدام به عقد قرارداد کنند تا از تسهیلات۶۰ میلیون تومانی استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه و معابر در قالب برنامه اقدام مشترک در استان‌ها قابل انجام است، تصریح کرد: تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای استان هرمزگان در این راستا ابلاغ شده است و مسولان استان می‌توانند با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها اقدامات مناسبی را در سطح استان انجام دهند.

عشایری اظهار کرد: از حدود ۱۵ روز پیش اختیار توزیع منابع به استانداران واگذار شده است، تا براساس جمعیت، مساحت و تقسیم‌بندی‌های انجام شده توزیع منابع را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سهم استان هرمزگان از منابع برنامه بازآفرینی شهری حدود ۷۸۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: برنامه بازآفرینی شهری با مشارکت همه جانبه پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به آیین نامه اجرایی ماده ۴۳ آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون عرضه و تولید مسکن اظهار کرد: بر اساس این قانون به محض اینکه زمینی از اراضی دولتی شناسایی و اعلام شد که باید در اختیار برنامه بازآفرینی قرار بگیرد، حداکثر ظرف دو ماه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بدون اخذ وجه ملزم به انتقال سند به نام شرکت بازآفرینی شهری ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار