کد خبر: ۶۸۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ 08 December 2018

به گزارش تابناک مازندران، هفته پیش مدیر کل بهزیستی مازندران در گفتگویی اظهار داشت: شهرداری های متخلف در مناسب سازی شهری مجرم شناخته می شوند.

براساس این گزارش، وی به استناد قانون ادامه داد: شهرداری هایی که در بخش مناسب سازی چیدمان شهری برای معلولین قصور کنند مجرم محسوب شده و بهزیستی تکلیف خود می داند این موضوع را پیگیری و مطالبه کند...

مهدی احمدی شهردار نکا یکی از افراد دلسوز در خدمت رسانی به معلولان عزیز است، هر چندی عده ای برای این فرد دلسوز سنگ اندازی می کنند و متاسفانه مانع کارهای مثبت وی می شوند ...

کسی نمی داند موزاییک های خط خطی وسط پیاده رو ( همان گون در تصاویر زیر ملاحظه می کنید) مخصوص استفاده معلولان عزیز است ....

در همین ارتباط ، رمضانعلی دائی کمیشانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا با بیان اینکه: حدود 3500 نفر معلول در سامانه ی بهزیستی شهرستان نکا ثبت می باشد گفت: معلولان ما ذهنی ، روانی ، ضایعه نخاعی ، بینایی و شنوایی هستند که هر کدامشان از مشکلات مخصوص خود رنج می برند.
وی افزود: بعضی از مدجویان دارای زن و فرزند هستند و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور ، حقوق دریافتی تقریباً ناچیز سازمان جوابگوی زندگی شان نیست.
دائی مهمترین دغدغه ی سازمان بهزیستی را توانمندسازی معلولین و خانواده ی آنها برشمرد و گفت: هدف ما اینست که مددجویان را توانمند کنیم تا از خانه بیرون بیایند و وارد عرصه های اجتماعی شوند، در غیر اینصورت معلولین نمی توانند به حقوق شهروندی خود دست یابند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا گفت: باتوجه به اینکه اشتغال نیز یکی دیگر از مشکلات مهم معلولین می باشد ، در بحث توانمند سازی قانون 3% استخدامی داریم که مددجویان فارغ التحصیل دانشگاهی از قانون استخدامی 3% بهره مند می شوند.
رمضانعلی دائی کمیشانی گفت: در حوزه ی وام و اشتغال ، سقف وامها 20 میلیون تومان ، 5 ساله و 4% هست که به کارفرما می دهیم تا مددجو را جذب کند، اگر مددجویی دارای توانمندی می باشد و ما به کارفرما دادیم کارفرما وقتی از مددجوی ما استفاده می کند ما هم در بحث بیمه ای کارفرما را حمایت می کنیم و هم به کارفرما تسهیلات می دهیم.
وی افزود: اگر مددکار فهمید که مددجو توانمندی دارد که خودش وام بگیرد و دست به کاری بزند ما به معلول خود مبلغ 20 میلیون تومان وام میدهیم که با خوداشتغالی به توانمندی اقتصادی برسد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا با اشاره به اینکه: مسکن یکی از مهمترین مشکلات مددجویان است ، خبر داد: امسال ساخت مسکن همه ی خانواده های دو معلولی و سه معلولی در شهرستان نکا به پایان می رسد و در سال جدید به سراغ تک معلولی ها می رویم.
رمضانعلی دائی اضافه کرد: تک معلولین از وام بلاعوض تا سقف 10 میلیون تومان و 2 معلولی و 3 معلولی ها نیز تا سقف 20 و 30 میلیون تومان برخوردار می شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه: تسهیلات تحصیل برای مددجویان بهزیستی هیچ سقف سنی ندارد گفت: سازمان بهزیستی از 60 تا 80 درصد هزینه تحصیل مدجویان در دانشگاهها را تا سطح دکترا پرداخت می کند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا گفت: اداره بهزیستی شهرستان نکا حداقل 10 نخبه معروف دارد که نخبه های علمی تا سطح دکترا، ورزشی تا سطح تیم ملی، هنری و ... می باشند.
دائی درباره ی هشدار آرام به دستگاههای اجرایی و خدماتی گفت: در مناسب سازی، کارهای خوبی در حال انجام است که فرمانداری مسئول و پیگیر اینکار است. بهزیستی نیز هر سه ماه یکبار با شهرداری و دستگاههای اجرائی جلسه دارد و این مسئله را بطور جدی پیگیری می کند.
وی بابیان اینکه: بعضی از دستگاهها مثل بانکها مناسب سازی را انجام دادند خبر داد: نظام مهندسی نیز دستور داد ساختمانهای درحال ساخت آسانسور داشته باشند تا معلولین راحت رفت و آمد کنند و حتی در بعضی از پارکها و اماکن عمومی مناسب سازی سرویس بهداشتی برای معلولین را نیز در نظر گرفتند.
رمضانعلی دائی کمیشانی درباره ی پیاده روسازی استاندارد که توسط شهردار نکا شروع شد تا نابینایان با استفاده از عصای سفید و با کمک از موزاییک مخصوص، بتوانند به تنهایی رفت و آمد کنند خبرداد: هنوز عوض کردن موزاییک ها تمام نشد و شهردار احمدی پیگیر آن می باشد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا در پایان از مسئولین شهرستان نکا که با اداره بهزیستی همکاری می کنند از نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بهزیستی استان، فرماندار، بانکها، خیرین و ... تشکر کرد که برای جامعه هدف زحمت می کشند و به آنها خدمت رسانی می کنند.

 

حیف که اجازه خدمت به این مسئول وظیفه شناس را نمی دهند
 
حیف که اجازه خدمت به این مسئول وظیفه شناس را نمی دهند
 
حیف که اجازه خدمت به این مسئول وظیفه شناس را نمی دهند
گزارش: الهام زارعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار