معاون بهزیستی مازندران گفت: 48 هزار معلول در مازندران شناخته شدند که از این تعداد 38 هزار نفر از مستمری برخوردار هستند.
کد خبر: ۶۸۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 08 December 2018

علیرضا قلندری در مراسم تجلیل از معلولان و جشن روز معلول که به همت جامعه معلولین شهرستان بهشهر در دانشگاه علم و فناوری بهشهر برگزار شد؛ اظهار کرد: سازمان بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند همه امور معلولان را انجام دهد و سازمان‌های خیریه، مردم نهاد و اقشار مردم به عنوان بازوان اصلی در کنار بهزیستی باشند.

وی گفت: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند تمام هزینه‌های نگهداری معلول را پرداخت کند و دستگاه‌ها، مسؤولان و تمام نهادهای دیگر باید کمک کنند.

قلندری افزود: بسترسازی مناسب یکی از ابزارهای مهم توانمندسازی است و لازم است که شهرداری، مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی نسبت به مناسب سازی سطح جامعه برای معلولان اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون بهزیستی مازندران یادآور شد: ایجاد فضای شهری مناسب را از موارد مهم برای داشتن جامعه ای سالم برای معلولان دانست که باید با همگرایی و تعامل به این سمت و سو حرکت کنیم.

قلندری گفت: تلاش برای توانمندسازی معلولان از دغدغه‌های مهم معلولان، خانواده ها و مسئولان ذی ربط است و معلولان باید مطالبه‌گری خود را افزایش داده و با بیان و ارائه مشکلات، برای رفع آن اقدام کنند.

محمدابراهیم حسین زاده رکنی؛ ریس جامعه معلولین شهرستان بهشهر هم در سخنانی با اشاره به شکل گیری این سازمان مردم نهاد از سال 86 در بهشهر گفت: معلولان در جامعه باید همچون سایر اقشار دیده شده و از حق زندگی برخوردار باشند.

وی افزود: مشکلات مختلف معیشتی، اشتغال، مسکن، مشکلات فرهنگی و اجتماعی و برخی از کمبودها و نواقص در سطح جامعه از جمله مشکلاتی است که معلولان با آن روبرو هستند و باید برای رفع این مشکلات تلاش همگانی انجام و قانون جامع معلولان اجرایی شود.


ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار