گردهمائی روسای هیأتهای نجات غریق و غواصی استان مازندران
نشست رؤسای هیأت نجات غریق و غواصی استان مازندران به ریاست کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران در بابلسر برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷ 05 December 2018

به گزارش تابناک مازندران، این گردهمائی که به ریاست نقی کریمیان رییس هیأت نجات غریق و غواصی استان مازندران برگزار شد، ابتدا کلیپی از عملکرد منجیان سواحل استان مازندران و هیأت نجات غریق مازندران پخش شد و سپس نقی کریمیان رییس هیأت نجات غریق و غواصی استان مازندران ضمن خوش آمدگوئی به رؤسای هیأتهای شهرستانهای مازندران پرداخت و از هریک از هیأتهای شهرستانها خواست تا به ارائه ی عملکرد، نقاط ضعف و قوت اماکن آبی، استخر و سواحل شهرستان خویش بپردازند

بررسی ضعف و قوت اماکن آبی، در گردهمائی روسای نجات غریق مازندران
 

براساس این گزارش، عادل عالیشان معاون ورزش همگانی ورزش و جوانان استان مازندران نیز که به همراه ابراهیم زاده رئیس اداره ورزش جوانان در این جمع حضور پیدا کرد، سلام گرم مدیر کل را به رؤسای نجات غریق ابلاغ و بدلیل کاهش ۲۴ درصدی غریق در سواحل مازندران، جابجائی دفتر هیأت نجات غریق استان از ساری به بابلسر که در این جایگاه نه تنها مساحت غرب به شرق نزدیکتر میشود و دفتر هیأت استان در ساحل مستقر شود را فالی نیک گرفت و از رؤسای هیأتها و منجیان سواحل مازندران تقدیر و تشکر کرد.

وی با اعلام اینکه: حدود ۵۱ هیأت ورزشی در استان مازندران داریم، از عملکرد هیأت ورزشی نجات غریق ابراز رضایتمندی کرد و این هیأت را سرآمد تمام هیأتها دانست.

عالیشان با بیان اینکه: نگاه ورزش استان به هیأت ورزشی نگاه خاص می باشد زیرا کار نجات غریق عملاً با جان انسانها روبروست، از همه ی رؤسای هیأتها و منجیان خواست تا اخلاق مداری را سرلوحه ی کار خود قرار دهند.

عالیشان معاون ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان در پایان از دفتر نجات غریق تازه مستقر در بابلسر بازدید کرد.

نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به اینکه: درست است که ۴ یا ۶ ماه اول سال شما رؤسا، هیأتها و منجیان درگیر سواحل هستید، اما نیمه ی دوم سال کارتان برنامه ریزی و هدف است. اهدافی مثل بیمه که تصمیم گرفتیم تمام ناجیان را غیر از اینکه بیمه هستند، بازنشستگی نیز داشته باشند، طی مذاکره با مدیر کل بیمه ی روستائیان و عشایر تصمیم گرفتیم تمام ناجیان را تحت پوشش بیمه ی روستائیان و عشایری در بیاوریم.

کریمیان در پایان با تأکید بر اینکه: نجات غریق کارش نجات دادن جان انسانها است و باید از نیروهای اخلاق مدار استفاده شود خبر داد: در امسال ۵۰ ناجی که اخلاق مدار نبودند و ضوابط اخلاقی را رعایت نکردند اخراج شدند.

وی با اشاره به اینکه: در این نشست نقاط ضعف و قدرت نجات غریق شهرستانها بررسی شد خبر داد: ما در حال پیگیری بحث قهرمانی و مسابقات نجات غریق در نیمه ی دوم سال هستیم.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران یکی دیگر از اهداف خود را تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاه دانست و خبر داد: از الان می خواهیم فرزندان روشنفکر و اخلاق مدار را آموزش دهیم تا در سال آینده در سواحل بکارگیری کنیم که در این طرح قصد داریم ۷۰۰ نفر را آموزش دهیم که ۵۰۰ نفر مرد و ۲۰۰ نفر زن می باشند.

وی همچنین خبر داد: ما در امسال ۲۴ درصد کاهش تعریق داشتیم که بینظیر بود.

در این مراسم کریمیان حکم سرپرستی صادق برزوئی را به عنوان سرپرست هیأتهای نجات غریق قائمشهر، به او اهدا کرد.

در پایانِ انتقادات و پیشنهادات رؤسای هیأتهای شهرستانها، نقی کریمیان رییس هیأت نجات غریق و غواصی استان مازندران، ضمن پاسخ به پرسشهای آنان، مصوباتی داشت که به شرح زیر می باشد:

۱_چارت هیأتها تعیین گردد _ حکم هیأت رئیسه را استان صادر می کند ( نائب رئیس و دبیر) و کمیته ها ظرف یک ماه با مشخصات به استان

ارسال گردد.

۲_همکاری رؤسا در ارسال فرم اطلاعات استخرها و اماکن آبی شهرستان جهت برگزاری دوره اماکن آبی برای اجرای اشل حقوقی منجیان غریق و رعایت آیین نامه اجرای فدراسیون در خصوص به کارگیری منجیان به صورت دقیق انجام شود.

۳_بیمه اجباری عشایر و روستایی منجیان غریق در استخرها، طرح ها و منطقه آزاد به صورت اجباری می باشد.

۴_همکاری در خصوص گسترش آموزش جهت تقویت نوار ساحلی و بکارگیری نیروهای اخلاق محور

۵_عدم بکارگیری نیروهای فاقد کارت نجات غریق یا آمادگی نجات غریق خودداری شود.

۶_هماهنگی کامل با هیأت نجات غریق در بهمن ماه . اسفند ماه به پیشنهاد فدراسیون برای اطلاع رسانی منجیان اقدام شود.

۷_اجرای دوره های آمادگی نجات غریق در بهمن ماه و اسفندماه و اسفندماه به پیشنهاد فدراسیون برای اطلاع رسانی منجیان اقدام شود.

۸_آموزش نجات غریق دانش آموزی توسط منجیان درجه یک در کلیه شهرستان ها

۹_اختصاص مجوز تأسیس مدرسه نجات غریق به فقط یک فرد واجد واجد شرایط در هر شهرستان با هزینه ۳۰۰ هزار تومان به هیأت استان

۱۰_پایش بخش های خصوصی و استقرار منجیان به صورت جدی پیگیری شود.

۱۱_در صورت الزامی بودن جلسات هیأت استان برای رؤسا در صورت تکرار دو بار غیبت هیأت استان رأسا در خصوص عزل رئیس اقدام می نماید.

۱۲_ایجاد بستر ارتباطی بر اساس فناوری نوین (ایمیل-تلگرام-تلفن گویا- و ...) الزامی می باشد.

۱۳_وجود اسپانسر در هیأت شهرستان ها الزامی می باشد.

۱۴_حضور منجیان با عدم اخلاق مداری در نوار ساحلی، موجب نابسامانی می شود که در سال جدید تمامی ناجیان با تعهد نامه شروع بکار می کنند.

۱۵_پایش در قالب منطقه آزاد، شهرک ها و دولتی، رؤسای هیآت های شهرستان ها اقدامات لازم را انجام دهند.

۱۶_هیچ گونه گواهی از سوی هیأت شهرستان ها قبل از صدور کارت نجات فریق از طرف فدراسیون، به هیچ فردی داده نشود. در غیر اینصورت مسئولیت با خود فرد و صادر کننده گواهی می باشد.

۱۷_هیأت ها با استخرهای دولتی که مربوط به اداره کل می باشد جهت تمرین رایگان ناجیان رایزنی و برنامه ریزی شود.

۱۸_همکاری و تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاه برای آموزش نجات غریق به صورت رایگان اقدام شود.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار