تیم فوتبال نساجی مازندران در دیدار پایانی نیم فصل نخست، موقعیت مناسبی برای بهبود وضعیت در جدول رده بندی دارد.
کد خبر: ۶۸۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 05 December 2018

دیدار پیکان و نساجی تک بازی روز نخست هفته پانزدهم لیگ هجدهم فوتبال کشور است که ساعت 15 و 15 دقیقه فردا پنجشنبه پانزدهم آذر در ورزشگاه شهر قدس برگزار می شود.
نساجی در شرایطی به مصاف تیم هشتم جدول رده بندی لیگ برتر می رود که به خاطر مصدومیت، تعدادی از بازیکنان را در اختیار ندارد و همین موضوع کار را برای این تیم در شهر قدس دشوار می کند.
مصدومیت محمدمهدی نظری و محمد عباس زاده در دیدار هفته گذشته مقابل سپیدرود رشت سبب شده تا بخش مهمی از توان این تیم در بازی فردا کاسته شود. علی شجاعی هم به دلیل درگذشت یکی از بستگان نزدیکش به گفته کادر فنی باشگاه در شرایط روانی خوبی به سر نمی برد و او را هم باید به جمع مصدمان اضافه کرد. رحمان جعفری نیز در تمرینات نساجی مصدوم شد و احتمالا به بازی با پیکان نمی رسد. با این شرایط نکونام و شاگردانش فردا کار سختی مقابل نساجی خواهند داشت.
تیم پیکان نیز به نظر می رسد که شرایط تقریبا مشابهی دارد؛ این تیم با نظر مجید جلالی احتمالا فردا 3 بازیکن اصلی را در زمین نخواهد داشت: مهدی مومنی، ماهان رحمانی و مهدی شیری بازیکنانی هستند که شنیده شده جلالی نامشان را از فهرست بازیکنان تیم برای دیدار با نساجی خط زده است. این اقدام جلالی در روزهایی که جایگاه خود را پس از 3 سال سرمربیگری پیکان متزلزل می بیند، ریسک بزرگی از سوی این مربی است، اما هر چه باشد در صورت قطعی شدن، این تصمیم به سود و خوشایند نساجی است.
** پیکان بحران زده
نساجی در دیدار پایانی هفته نخست باید به مصاف تیمی برود که طی 5 هفته اخیر نتایج ضعیفی کسب کرده و روند رو به پایینی را در جدول طی می کند. پیکان در هفته نهم پس از سه هفته پیروزی مقابل حریفان و در حالی که وضعیت خوبی در جدول داشت، 2 بر 1 از پرسپولیس شکست خورد تا روند نتیجه نگرفتن‌ هایش در لیگ هجدهم آغاز شود.
این تیم هفته دهم را با تساوی 1-1 مقابل ذوب آهن پشت سر گذاشت، هفته یازدهم از تراکتورسازی 2 بر 1 شکست خورد، دیدار هفته دوازدهم را 3 بر صفر به پارس جنوبی جم واگذار کرد، هفته سیزدهم را هم با شکست 3 بر 2 از فولاد پشت سر گذاشت و هفته چهاردهم را نیز 1- بر صفر به تیم رده چهاردهمی نفت مسجد سلیمان واگذار کرد تا از 6 بازی و 18 امتیاز ممکن فقط یک امتیاز کسب کند.
شاگردان مجید جلالی که تا هفته هشتم وضعیت خوبی در جدول داشتند و از 8 بازی 15 امتیاز کسب کرده بودند، در شرایطی از نساجی میزبانی می کنند که 5 شکست و یک تساوی را از 6 بازی اخیر خود به دست آوردند که نشان می دهد این دیدار مهم ترین موقعیت نساجی برای کسب نخستین پیروزی خارج از خانه و سومین برد در لیگ برتر است. این فرصت در صورتی که خط خوردن نام مؤمنی، رحمانی و شیری قطعی باشد، برای نساجی کاملا فراهم خواهد بود.
** امیدواری برای صعود نساجی
نساجی در صورت پیروزی برابر پیکان در دیدار فردا می تواند با این تیم هم امتیاز شود و به چند پله صعود در جدول هم دل ببندد. دیدار پایانی نیم فصل حریفان اصلی نساجی در جدول به گونه ای است که مانند هفته گذشته شاگردان جواد نکونام می توانند به نتیجه کسب نکردن آن ها امید داشته باشند.
ماشین سازی، نساجی و صنعت نفت آبادان 3 تیم 13 امتیازی جدول هستند که به ترتیب در رتبه های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم جدول قرار دارند.
نفت مسجد سلیمان با پیروزی هفته قبل مقابل پیکان و به لطف نتیجه نگرفتن نساجی و سایر تیم های نزدیک نساجی در جدول، در رتبه دهم قرار دارد. ذوب آهن نیز با 12 امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفته است. فولاد با 15 امتیاز نهم است و پیکان 16 امتیازی رتبه هشتم را در اختیار دارد؛ رتبه ای که اگر نساجی بتواند بازی فردا را با پیروزی پشت سر بگذارد، در اختیار پیکان نمی ماند.
فولاد خوزستان به عنوان یکی از رقیبان نزدیک نساجی، دیدار هفته پانزدهم را باید در تبریز مقابل تیم پرمهره و قدرتمند تراکتورسازی برگزار کند؛ دیداری دشوار که روی کاغذ پیروزی را باید به حساب تراکتورسازی نوشت.
نفت مسجد سلیمان در اصفهان مهمان ذوب آهن است. نتیجه نگرفتن های ذوب آهن می تواند انگیزه زیادی برای آن ها در هفته پایانی باشد تا با کسب یک پیروزی برابر تازه واردهای لیگ هجدهم کمی اوضاع خود را در جدول سامان دهند.
ماشین سازی تبریز در مشهد به مصاف شاگردان یحیی گل محمدی مربی مازندرانی و موفق پدیده می رود. دیدار ماشین سازی برابر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ هجدهم آسان نخواهد بود و نساجی می تواند امیدوار به شکست خوردن این تیم در مشهد باشد. صنعت نفت هم میزبان تیم هفتم جدول یعنی سایپای 17 امتیازی است.
در کل رقیبان نساجی در این هفته کار دشواری دارند و این امر می تواند برای نساجی فرصتی مهم و تعیین کننده در پایان نیم فصل باشد، مانند فرصتی که هفته گذشته برای نساجی فراهم شده بود، اما تساوی مقابل سپیدرود این فرصت از بین برد.
** سابقه 2 شکست از رقیب
دیدار هفته پانزدهم لیگ هجدهم، سومین مصاف دو تیم نساجی و پیکان است؛ دیداری که با توجه به شرایط خاص و متزلزل پیکان، می تواند در صورت تلاش و دقت بازیکنان نساجی، به کسب نخستین پیروزی برابر این تیم تهرانی منجر شود. این دو تیم دو بار در رقابت‌های لیگ آزادگان به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو بازی را پیکان با پیروزی پشت سر گذاشت.
نساجی‌چی‌ها امیدوارند که در پانزدهمین دیدار لیگ برتری خود انتقام دو شکست از پیکان در بازی های رفت و برگشت یک فصل از رقابت های لیگ آزادگان را بگیرند.
البته هواداران نساجی و کادر فنی و بازیکنان امیدوارند که اشتباهات داوری در این بازی مانند چند بازی نیم فصل نخست گریبان این تیم را نگیرد. این دیدار را پیام حیدری قضاوت خواهد کرد، داوری که دیدار نساجی مقابل پارس جنوبی جم در هفته سوم و بازی هفته دهم نماینده مازندران در لیگ برتر مقابل ماشین سازی تبریز را نیز سوت زد. هرچند که قضاوت پیام حیدری در هفته دهم برای نساجی مشکل و حاشیه ای ایجاد نکرد، اما مردود اعلام شدن گل مجتبی ممشلی و همچنین متوقف کردن بازی به دلیل رطوبت هوا در دیدار هفته سوم مقابل پارس جنوبی جم توسط حیدری انتقاداتی را در پی داشت.
در دیدار فردا سجاد طوری و احد سلطانی کمک های حیدری هستند. علی صفایی نیز داور چهارم این دیدار است.
نساجی مازندران از 14 بازی انجام شده در لیگ برتر 2 پیروزی و 7 تساوی به دست آورده و 5 دیدار را نیز با شکست پشت سر گذاشت.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار