استان مازندران به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی در زمینه گردشگری مزرعه ظرفیت های زیادی دارد.
کد خبر: ۶۸۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 04 December 2018

«سیف الله فرزانه»، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه تعریف درستی از گردشگری مزرعه در این استان وجود ندارد، گفت: به همین دلیل این نوع گردشگری در مازندران با تمام ظرفیت هایی که در این خطه دارد در انزوا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش گردشگری مزرعه در توسعه مازندران اظهار داشت: در مدت پنج ماهی که به عنوان مسئول استان در این حوزه منصوب شده ام به صورت جدی پیگیر این نوع گردشگری هستم.

فرزانه با بیان اینکه در حال حاضر گردشگری مزرعه با همکاری مستقیم جهاد دانشگاهی در یکی از روستاهای جویبار در حال اجراست، افزود: سایر شهرهای استان نیز در این زمینه ظرفیت‏ های زیادی دارند که در حال پیگیری جهت اجرا هستیم.


برداشت سویا در مزارع شرق مازندران

مدیرکل گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی مازندران از این نوع گردشگری به عنوان یک مدل جدید یاد کرد و گفت: گردشگری مزرعه با طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی همخوانی دارد بنابراین با کمک و حضور رسانه‌ها می‌توان این ظرفیت بزرگ را توسعه داد.

فرزانه تصریح کرد: عدم تعریف درست و تداخل با طبیعت گردی و کشاورزی باعث شده این نوع گردشگری در انزوا بماند. بسیاری از افراد آببندان ها را ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری مزرعه در استان می دانند. تعداد ۸۰۰ آببندان در مازندران وجود دارد و اگر از ۲۰ درصد این ظرفیت در راستای گردشگری مزرعه استفاده شود عدد قابل توجهی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار