معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در در مراسم افتتاح کانون‌های سلامت مازندران
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: طی دو دهه ایران جمعیت کشور پیر می‌شود و برای برون رفت از این موضوع باید سیاست‌هایی را باید جدی بگیریم.
کد خبر: ۶۸۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 22 November 2018

سیدمحمدهادی ایازی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کانون‌های سلامت استان مازندران اظهار کرد: در مقوله سلامت باید به همه جوانب آن توجه کرد.

وی با اعلام اینکه حدود 24 درصد از مردم نشانه‌های اختلات روانی دارند تصریح کرد: 16 درصد خانم‌ها و 14 درصد از آقایون این نشانه را دارند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی با اعلام اینکه باید به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی باشیم، افزود: در این ارتباط با چالش‌های مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه کشور ما کشور در حال حاضر جز کشورهای جوان جهان است، گفت: به سمت پیری پیش می‌رویم و طی دو دهه آینده این نشانه‌ها ظهور و بروز می‌کند و آمادگی کامل در این ارتباط داشته باشیم و برای جلوگیری از این موضوع سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با افزایش جمعیت جدی گرفته شود.

ایازی با اعلام اینکه کانون سلامت آغاز جلب مشارکت‌های اجتماعی در توسعه سلامت است،گفت: ما مکلف هستیم که این مشارکت ساختارمند را در دستور کار قرار دهیم و هر ایرانی موظف هستند در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی با اعلام اینکه کانون سلامت تشکل اجتماع محور در سطح محله بوده که با حضور خود مردم تشکیل می‌شود، بیان کرد: در این حوزه انتظار داریم که مردم به صورت محوری و مدیران در کنار مردم پای کار باشند.

در ادامه حسین رنجبران قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: دیابت و فشار خون در حال افزایش است، برای جلوگیری از بیماری‌های غیر واگیر طرح کانون سلامت محله در دستور کار است.

این مسؤول خاطر نشان کرد: 286 کانون سلامت محله در استان ایجاد شده این موضوع قابلیت ملی شدن داشته و رویه آن را مورد بررسی و دیگران را هم در این تجربه شریک کنیم.

وی با اعلام اینکه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیریان سلامت استفاده کردیم، یادآور شد: منشور اخلاقی کانون سلامت را تهیه کرده و تلاش برای سالم سازی و پیشگیری اجتماعی در دستور کار است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر در 12 درصد استان این کانون سلامت ایجاد شده است و برای کل استان به صورت ویژه برنامه داشته و نیاز به همکاری و هماهنگی سایر ارگان‌ها داریم و تا رسیدن به نطقه مطلوب فاصله داریم.

رنجبران با اعلام اینکه در حال حاضر دو هزار 348 نفر در امر سلامت دخیل شدند، افزود: بنا داریم در این طرح همه آحاد جامعه را در نظر بگیریم.


منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها: جمعیت ایران پیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار