پس از مطرح شدن مطالبات دانشجویان توسط شورای صنفی و مخالفت دانشگاه با این مطالبات، دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی، شب گذشته را در دانشگاه سپری نمودند.
کد خبر: ۶۸۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ 21 November 2018

ایرنا، پس از آغاز نیم سال تحصیلی، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی به همراه جمعی از دانشجویان این دانشگاه، در اعتراض به عدم پایبندی مسئولین دانشگاه به بندهای توافقنامه سال 1٣٩5 که در پی تحصن دانشجویان میان هیئت رئیسه دانشگاه و شورای صنفی دانشجویان منعقد شده بود.
همچنین کمبود ظرفیت خوابگاه باتوجه به افزایش تعداد دانشجویان ورودی و کاهش سنوات رایگان، اقدام به نوشتن نامه‌ای خطاب به دانشگاه و جمع آوری بیش از 1400 امضا از دانشجویان کردند که این پافشاری به برگزاری جلسه مذاکره با مسئولین دانشگاه منجر شد. اما پس از به نتیجه نرسیدن مذاکره نهایی و عدم حصول توافق، با بیانیه ای تحصن خود را آغاز نمودند.
تحصن در طول روز گذشته در مقابل ساختمان تحصیلات تکمیلی برقرار شده و با سردتر شدن هوا به داخل ساختمان منتقل شد.
دانشجویان متحصن شب را با وجود سردی هوا در ساختمان گذرانده و تاکید داشتند که تا رسیدن به مطالباتشان از تحصن دست نمی کشند.
مطالبات متحصنین شامل ، افزایش سنوات آموزشی و رفاهی رایگان، افزایش ظرفیت های خوابگاه ها، افزوده شدن پکیج هفتگی صبحانه، سرویس ایاب ذهاب به شهرهای اطراف
توزیع غذا در خوابگاه کوثر، افزایش ساعت ورود و خروج خوابگاه های دختران ، اجرایی شدن دستورالعمل انضباطی 1٣٩5
پایبندی به تفاهم نامه 1٣٩5است .
همچنین در این بیانیه اعلام شد که متحصنین به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارند و تا رسیدن به مطالبات خود تحصن را ادامه خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار