مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اعلام کرد؛
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: محل درآمد نهاد عمومی کتابخانه نیم درصد تمام دریافتی از شهرداری‌هاست و چنانچه همه‌ انان متعهد بودند و وظیفه قاتونی پرداخت می‌کردند، طبیعتا هیچ مشکلی وجود نداشت، هرچند اکنون وضعیت پرداختی از ۳ سال گذشته بهتر شده است.
کد خبر: ۶۸۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 17 November 2018

به گزارش خبرنگارما دکتر آرزو ولیپور صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: مازندران ۱۱۵ کتابخانه و ۸۶ کتابخانه‌ نهادی و ۲۹ کتابخانه مشارکتی و مستقل دارد و تا پایان مهرماه امسال ۱۱۰هزار عضو فعال و ۱۰۵ هزار نسخه امانت در کتابخانه و منابع موجود در کتابخانه یک میلیون و ۸۸۴ هزار نسخه کتاب است.

عضوشورای اداری استانداری با بیان اینکه ۳۸ پروژه نیمه‌تمام در استان به اعتبار ۳۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: برخی از این پروژه‌ها مربوط به ۱۴ سال پیش است و بنده برای تکریم فکرو ساختن دنیای پیشرفته تر از خیرین برای تکمیل این پروژه‌ها استمداد می‌طلبم
این مقام مسوول افزود؛ از سال گذشته تاکنون ۸ پروژه افتتاح کردیم که با کمکهای مالی خیرین این پروژه ها به مرحله تکمیل رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اضافه کرد: طرح کودکان کتاب در کشور فراگیر شده اما تعداد کودکان محدود و در حال حاضر ۱۳ کودک فعال که فعالیت‌شان کتابخوانی است که مشغول کار در خیابان برای‌شان ساعت مطالعه خریدیم.

این مسؤول بابیان اینکه مطالعه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود گفت؛ طرح مطالعه با تابستان یکی از طرح‌های موفق مازندران است که برای اقشار دامداران، کشاورزان، چوپانان و گردشگران نوار ساحلی ونیز با کمک بسیج بااعزام ۵۴۰ تیم به شهرهای مختلف استان و در روستاهای دوردست این طرح اجرایی گردیده است.

این استاددانشگاه بااشاره به طرح جشنواره رضوی در مازندران اظهار داشت ؛ این جشنواره دارای ۵۴ هزار شرکت‌کننده بوده که ۱۵ کتابخوان ملی در این جشنواره رتبه کسب کردند و همچنین طرح اولین سیر مطالعاتی یاوران موعود نیز در مازندران با موفقیت برگزار شد.

عضوشورای اداری استانداری مازندران با بیان اینکه عزاداری‌های ما باید جهت‌دار باشد، تصریح کرد: ما در عزاداری امام حسین(ع) برای مشکلات‌مان گریه می‌کنیم اما اشک‌های ما باید بابصیرت، هوشمندانه و آگاهانه باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خاطرنشان کرد: در ایام محرم کتاب‌هایی که در راستای قیام امام حسین(ع) بود، نذر فرهنگی شد.

این مسؤول با اعلام اینکه ۸۰۰ جلد کتاب به موکب استان مازندران اهدا شد، بیان کرد: هدف از اهدای کتاب علاوه بر تأمین نیازهای جسمی زائران ارتقا نیازهای روحی آنها بوده و ارسال این کتاب‌ها صرفا هدیه استان مازندران بوده وبابت ان هیچ مبلغی دریافت نشده است.

ولی‌پورضمن ابراز خرسندی ار احراز عناوین ورتبه های مختلف مجموعه کتابخانه مازندران در سطح کشوری خاطرنشان کرد؛ مازندران رتبه اول و دوم را در شاخص کتابخوانی کسب کرد
این مدیرکل برگزیده جشنواره شهیدرجایی عنوان کرد: امسال ۱۷ هزار نفر افزایش عضو و ۲۰ هزار نسخه افرایش امانت داشتیم؛ وبحمدالله کار متعادل پیش رفت و چندگام بسوی جلو پیش رفتیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه شاخص‌های انجمن رتبه اول کشور را کسب کرد، گفت: مازندران در ۷ آیتم کتابدار خلاق، کتابدار، کتابخوان کودک کتابخانه روستایی، مسؤول کتابخانه‌های مشارکتی، انجمن رتبه برتر کسب کرد و استان مازندران از نظر تعداد برگزیدگان رتبه سوم را در کشور به‌دست آورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران همچنین اضافه کرد: ۸۴۰ برنامه در هفته کتاب برگزار می شود که از این تعداد ۱۲۲ نشست کتابخوان، ۱۳ جلسه نقد و بررسی و ۴۰ نمایشگاه کتاب بوده است.

این مقام مسؤول بیان کرد: ۱.۵ میلیارد تومان در تعمیرات و نیم میلیارد تومان برای مسائل گرمایشی و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها و یک میلیارد برای پروژه‌ها نیمه‌تمام هزینه شد.

ولی‌پور با بیان اینکه فریدونکنار از شهرهای آسیب‌پذیر شناخته شده است ، افزود: اداره کتابخانه‌ها این شهر برای مبارزه بااسیب های اجتماعی با اسلحه کتاب و مهربانی ورود کرد ودراین راستا شماری از کتابخانه‌های سیار در روستاهای فریدونکنار برای کاهش آسیب اجتماعی ارسال گردید
این استاددانشگاه تصریح کرد؛ بنده عمیقا اعتقاددارم روند آسیب‌های اجتماعی از شیوه کتابخوانی م و همنشینی با کتاب کاهش می‌یابد.

این مقام مسوول بااشاره به محل درامد کتابخانه ها گفت: محل درآمد نهاد عمومی کتابخانه نیم درصد تمام دریافتی از شهرداری‌هاست و اگر همه‌شان مستعد بودند و پرداخت می‌کردند، قطعاً هیچ مشکلی وجود نداشت، هرچند وضعیت پرداختی از ۳ سال پیش تا کنون بهتر شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: برخی از شهرداری‌ها چند سال پرداخت نکرده‌اند؛والبته شهرداری بابل هیچ بدهکاری به اداره کتابخانه‌ها ندارد اما شهرداری‌ ساری ۵ میلیارد تومان به اداره کتابخانه‌ها بدهکار است،
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران تاکیدکرد؛ بنده هیچگاه اعتقادی به نزاع و دعوا و شکایت ندارم اما برخی از این رأفت و مهربانی سواستفاده می‌کنند.واین پذیرفتنی نیست.
این مقام مسؤول ضمن قدردانی از تمامی خیران ، اقدامات انان را خداپستدانه و تحسین برانگیز توصیف کردو خاطرنشان کرد، بزرگ‌ترین خیر کتاب در استان مازندران فردی بنام کاظم کتابچی است و این خیر به تنهایی ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث کتابخانه همیاری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار