هشدار رئیس پلیس فتای مازندران به زنان و دختران جویای کار:
مجرمان با اعلام توضیحاتی همچون «کارفرما هستیم و نیازمند دختری مانکن، زیبا، خوش لباس و ... در شرکت خود می باشیم، تا جذب مشتری نمائیم»، ابتدا اعتماد و سپس اطلاعات زنان و دختران را بدست می آورند و به آسانی با جلب اعتماد طعمه هایشان، به اهداف شوم خود می رسند.
کد خبر: ۶۸۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 17 November 2018

 به گزارش تابناک مازندران، رئیس پلیس فتای مازندران در گفتگویی اظهار داشت: زنان و دختران جویای کار، به هیچ عنوان شماره تلفن خود را در سایت دیوار و شیپور در معرض عموم قرار ندهند

براساس این گزارش، مدعیان کارفرما با تماس با کارجویان، بعد از جلب اعتماد از افراد فریب خورده می خواهند که؛ «عکسهای قَدّی و بدون پوشش خود را ارسال کنید تا ببینیم مانکن هستید یا نه تا استخدامتان کنیم»، در نتیجه برایشان مزاحمت ایجاد کرده و حتی با ایجاد ارتباط سوءاستفاده نیز می کنند/ در این میان مردانی نیز وجود دارند که دیوار و شیپور را با سایت همسریابی اشتباه گرفته اند و با دریافت اطلاعات غیرضروری پی از مدتی ارتباط و سوءاستفاده با دختران و زنان مطلقه، آنها را رها کرده و به سراغ زنان دیگر در همین سایتها می روند.

سرهنگ حسن محمدنژاد با بیان اینکه: ما می‌دانیم که دو سایت شیپور و دیوار کلاهبردار نیستند، اما در فضای این دو سایت بیشترین کلاهبرداری‌های اینترنتی رخ می‌دهد، اظهار داشت: عده ای سودجو با سوء استفاده از فضای مجازی این محیط را برای انجام اقدامات مجرمانه خود در نظر گرفته اند.
وی افزود: از جمله جرایم اینترنتی که امروز رو به گسترش بوده و کلاهبرداران از آنها استفاده می کنند، سوءاستفاده از شماره تلفن زنان و دخترانی است که در سایت دیوار و شیپور آگهی جویای کار می گذارند.
رئیس پلیس فتای استان مازندران، با اشاره به روش های کلاهبرداری در سایت کاریابی دیوار و شیپور به روش های این تبهکاران اینترنتی اشاره کرد و گفت: مجرمان با اعلام توضیحاتی همچون «کارفرما هستیم و نیازمند دختری مانکن، زیبا، خوش لباس و ... در شرکت خود می باشیم، تا جذب مشتری نمائیم»، ابتدا اعتماد و سپس اطلاعات زنان و دختران را بدست می آورند و به آسانی با جلب اعتماد طعمه هایشان، به اهداف شوم خود می رسند.
به گفته رئیس پلیس فتای مازندران، اقدام این مدعیان کارفرما در عمل اینگونه نیست و در ادامه و بعد از جلب اعتماد کاربران، کلاهبرداران از افراد فریب خورده می خواهند که عکسهای قَدّی و بدون پوشش خود را ارسال کنید تا ببینیم مانکن هستید یا نه، تا استخدامتان کنیم، در نتیجه برایشان مزاحمت ایجاد کرده و حتی با ایجاد ارتباط سوءاستفاده نیز می کنند. در این میان مردانی نیز وجود دارند که دیوار و شیپور را با سایت همسریابی اشتباه گرفته اند و با دریافت اطلاعات غیرضروری پی از مدتی ارتباط و سوءاستفاده با دختران و زنان مطلقه، آنها را رها کرده و به سراغ زنان دیگر در همین سایتها می روند.
سرهنگ محمد نژاد به دختران و زنان جویای کار توصیه کرد:

به هیچ عنوان شماره تلفن خود را در این سایتها و در معرض عموم قرار ندهند، و یا درصورت ضرورت، شماره تماس برادر، پدر، همسر و یا افراد نزدیک خود که جنسیت مرد دارند را درج نمایند.
رئیس پلیس فتای استان مازندران با تأکید بر اینکه: هرگز با مدعیان کارفرما به تنهایی و در محل خاصی قرار ملاقات نگذارید، گفت: از همکاران و شهروندان می خواهیم در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری ، لینک ثبت گزارش های مردمی اعلام کنند.

 الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار