معاون عمران منطقه آزاد اروند:
معاون عمران منطقه آزاد اروند با بیان اینکه طرح اقتصادی برای پهنه لجستیکی ۷۳۶ هکتاری شلمچه در نظر گرفته شده که از اهداف این طرح توسعه زیرساخت‌های صادراتی بندر خشک شلمچه است، گفت: با اجرای این طرح مسیر ترانزیتی شلمچه از مسیر تردد زائران اربعین جدا می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 17 November 2018

موعود شمخانی در خصوص توسعه اقتصادی منطقه آزاد و اتصال خط ریلی از شهرک‌های صنعتی این منطقه به بندر امام خمینی اظهار کرد: خرمشهر در گذشته یکی از بنادر پررونق و لجستیک کشور بود بعد از جنگ و شرایط به وجود آمده از جمله عدم لایروبی اروند، مشکلات بین‌المللی و اختلاف‌نظرهای کشور عراق در خصوص مسئله رودخانه اروند باعث کاهش فعالیت‌های این شهر شد.

وی گفت: برای بازگرداندن این شهر به رونق اقتصادی گذشته و شرایط لجستیک طرح و برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌شده که اتصال خط ریلی منطقه آزاد اروند از شهرک صنعتی خرمشهر به بندر امام یکی از طرح‌های در حال اجرا است. وجود بندر امام خمینی با فاصله ۱۲۰ کیلومتری و گسترش طرح شبکه ریلی کشور برای اتصال شلمچه به بندر امام فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی خرمشهر و افزایش فرصت‌های اشتغال خواهد بود.

معاون عمران و امور زیربنایی منطقه آزاد اروند عنوان کرد: طرح پروژه ریلی به طول 110 کیلومتر و ظرفیت ۲ میلیون تن کالا در سال را فرصت مناسبی برای تأمین مواد اولیه کارخانه‌های فولاد است. این پروژه از بندر امام، شادگان، خرمشهر و اهواز ادامه دارد و مرکز ایستگاه اصلی آن در شهرک صنعتی خرمشهر خواهد بود.

وی در خصوص پروژه‌های بهسازی و آب و فاضلاب منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در سال‌های گذشته پروژه‌های زیرساختی با هدف توسعه زمینه اقتصادی در شلمچه و برای توسعه شهرک صنعتی خرمشهر به جهت استقرار صنایع صورت گرفته بود ولی به دلیل اینکه هدف نهایی رضایت‌مندی مردم است تصمیم بر آن شد که توسعه زیرساختی شهری را هر چه سریع‌تر شروع کنیم.

شمخانی عنوان کرد: به دلیل ضعف عملکرد و عدم مدیریت مناسب در حوزه شهرهای آبادان و خرمشهر شبکه آب‎‌های سطحی و فاضلاب و همچنین معابر مناسب برای تردد مردم وجود ندارد تصمیماتی اتخاذ شده بود که در اسرع زمان شهرها آسفالت شود.

وی ادامه داد: ولی راضی به انجام این کار نشدم بدون اصلاح زیرساخت‌ها نباید آسفالت صورت گیرد زیرا پس از مدتی آب و فاضلاب می‌آمد و آن را تخریب ‌می‌کرد و این درست اتفاقاتی است که در تمام شهرها در نهضت آسفالت صورت گرفت و شاهد نابسامانی در معابر و خیابان هستیم.

 

منبع: فارس

وی در خصوص تفاهم‌نامه‌های منطقه آزاد اروند برای بهسازی آبادان و خرمشهر عنوان کرد: بعد از شناسایی و بررسی شاخص برخورداری و مناطق بحرانی مشخص شد و تصمیم گرفته شد که ابتدا شبکه فاضلاب، سپس تأسیسات آب، گاز و آب‌های سطحی و بعد آسفالت انجام شود. همچنین بعد از نشست‌های کلی و جداگانه با دستگاه‌های اجرایی از جمله آبفا شهرداری و گاز میزان اعتبارات لازم، میزان، آورد و درصد مشارکت اولویت‌بندی و مشخص شد ولی متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی تاکنون اولویت خود را رعایت نکرده‌اند. اداره آبفا با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقدشده در سال گذشته هنوز مناقصات خود را کامل برگزار کرده است.

معاون عمرانی و امور زیر بنایی منطقه آزاد اروند با اشاره به محرومیت‌های دو شهرآبادان و خرمشهر و لزوم خدمت‌رسانی هر سریع‌تر و بیشتر به مردم این دو شهر گفت: باید با اقتدار کار کرد، دستگاه‌های اجرایی که با منطقه آزاد اروند موافقت‌نامه منعقد کرده‌اند ولی در چرخه فعالیتشان تعلل دارند در صورت تداوم این موضوع از چرخه کار حذف خواهند شد.

وی در خصوص ساماندهی شلمچه بیان کرد: طرح اقتصادی برای پهنه لجستیکی ۷۳۶ هکتاری شلمچه در نظر گرفته شده که از اهداف این طرح توسعه زیرساخت‌های صادراتی بندر خشک شلمچه است هم‌اکنون در حال اجرا است و پروژه معابر؛ روشنایی بارانداز ۱۳ هکتاری صورت گرفته و علاوه بر آن مسیر مستقل اربعین که مسیر تردد زوار خواهد بود از مسیر ترانزیتی جدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار