معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران با اشاره به طرح خروج صنوف آلاینده شهری در استان گفت: در راستای این طرح، سه شهرک صنفی در آمل تاکنون اجرایی شده که 2شهرک صنفی برنج و بنکداران تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 13 November 2018

ایرنا، ابراهیم یعقوبی عصر سه شنبه در نشست کارگروه ویژه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برای بررسی موانع پیش رو و شتاب بخشیدن طرحها در آمل افزود: دولت درسال های اخیر در قالب انتقال صنوف آلاینده شهری به بیرون از محدوده شهری، تمرکز و زیباسازی شهرها، مرکز اصناف و شرکت شهرکهای کشور را مامور اجرای این مصوبه کرده است.
وی با بیان اینکه فاز نخست شهرک های صنفی برنج و بنکداران در شهرستان آمل رو به پایان است و تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد، گفت: شهرک صنفی میوه وتره بار نیز درآمل با پیشرفت بیش از 50درصدی درحال ساخت است وتا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
یعقوبی ادامه داد: در شهرستانهای دیگر استان از جمله بهشهر، قائمشهر و بابلسر نیز در قالب انتقال صنوف آلاینده شهری برخی صنوف درمراحل اخد مجوز و ساخت اولیه شهرک هستند.
** لغو تمدید پروانه برای قانون گریزان
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آمل هم دراین نشست گفت: دولت در سالهای اخیرعزم خود را برای خروج صنوف آلاینده و مزاحم از مراکز شهری و پرتردد جزم کرده و کمیسیون نظارت شهرستان هم صراحت مصوبه کرده که حجره داران میدان میوه تره بار آمل هم باید همکاری کنند.
چنگیز فروزان اضافه کرد که تخلف و ممانعت از اجرا نشدن قانون جرم تلقی شده و برابر قانون نسبت به تمدید نشدن پروانه فعالیت آنها اقدام خواهد شد و این فرصت حداقل تا پایان امسال به آنها برای تصمیم دراین بخش داده شده است
مدیرعامل شهرک صنفی میدان میوه و تره بار و سورتینگ فرامنطقه ای شمال هم در این نشست گفت: این میدان بزرگ با هدف ساماندهی ومدیریت مطلوب مرکبات مازندران و استانهای همجوار در زمینی به مساحت 70هزار مترمربع در قالب 200 حجره از سال 95 به اوج فعالیت کاری خود رسیده و تاکنون بخش های از آن اجرا شده است.
جمشید مرزبان افزود: درطراحی های این میدان، سورتینگ وسردخانه به ظرفیت20 هزار تن، بانک، رستوران، مرکز خرید، کافی شاپ، واحدهای اداری، پارکینگهای بزرگ روباز برای خودروهای سبک و سنگین، تعمیرگاه و کارواش، خوابگاه رانندگان، باسکول، مسجد، سرویس های بهداشتی و امکانات تفریحی با معماری مدرن و سنتی طراحی و پیش بینی شده که برابر برنامه زمانبندی شده درحال اجرا است.
وی ابراز امیدواری کرد، با راه اندازی این میدان، اقدامی ارزشمند برای حمایت از تولید در استان و زمینه اشتغال حداقل 1200نفر در فاز اول و قابلیت صادرات به کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس بوجود اید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار