وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دنبال کاریابی برای بزرگان کشور نیستیم چون مدیران باید براساس مهارت و شایسته سالاری انتخاب شوند.
کد خبر: ۶۷۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 12 November 2018

جماران، محمد شریعتمداری این مطلب را امروز(دوشنبه) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزیران سابق و جدید وزارت تعاون در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره افزایش میزان مستمری بگیران سازمان های حمایتی بیان کرد.
وی افزود: اقدامات حمایتی برای همه کارمندان دولت و بازنشستگان دو هفته پس از اجرای مرحله اول طرح بسته حمایتی انجام می شود.

 

«حمایت از کارمندان دولت و بازنشستگان به صورت نقدی خواهد بود؛ البته پس از کارمندان دولت، قالیبافان و کارگران نیز در مرحله سوم مشمول طرح حمایتی دولت می شوند.»

 

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: با توجه به شرایط موجود، اقدامات حمایتی برای بهبود سطح رفاه و معیشت کارگران و کارمندان در نظر گرفته شده است که طبق جدول، در مرحله نخست از اقشار آسیب پذیر و تحت پوشش نهادها با توزیع سبد کالایی به ارزش 100 تا 300 هزار تومان حمایت می شود.

 

وی افزود: کودکان کار، معلولان، بانوان ارزشمند سرپرست خانوار و کارگران افرادی هستند که ما باید برای آنها اقدامات اساسی و راهبردی انجام دهیم.

 

شریعتمداری همچنین به چالش های پیش رو اشاره کرد و گفت: صیانت از مشاغل باید در دستور کار قرار گیرد و نگذاریم ماشین تولید متوقف شود؛همچنین در دوران تحریم باید با حمایت های مالیاتی و تسهیلات با سود پایین از آنها حمایت کنیم.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر افزایش مشارکت اجتماعی گفت: لازم است از پتانسیل تشکل ها برای اداره جامعه استفاده کنیم.

ساماندهی گفت وگوی اجتماعی

 

علی ربیعی وزیر سابق تعاون نیز در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط تحریم باید مراقب دهک های پایین باشیم و این مهمترین چالش وزیر جدید این وزارتخانه خواهم بود.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات باید صیانت از مشاغل موجود باشد که این امر باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.
«ذی نفعان من غیرحق، کسانی هستند که به نوعی می خواهند از این وزارتخانه سهمی بگیرند و باید این افراد که از جاهای شبه دولتی هستند به سهم خود اکتفاء کنند.»
وی خاطرنشان ساخت: با رئیس جمهوری در حال ساماندهی گفت وگوی اجتماعی هستیم؛ البته برای این کار نه پستی گرفته ام و نه حقوقی از دولت دریافت خواهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار