پس از انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تخریب تپه باستانی "پری جا" در قائمشهر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان این خبر را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۷۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 12 November 2018

محسن باستانی در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران در واکنش به تخریب تپه باستانی "پری جا"، گفت: هرچند "پری جا" دارای ثبت ملی است اما متاسفانه طی سال های گذشته به محلی برای دپوی زباله های ساختمانی تبدیل شده بود.

وی با اشاره به اینکه تپه "پری جا"ثبتی است اما به دلیل آنکه در ملک خصوصی قرار دارد، نیزارهای ایجاد شده در بالای تپه، مکانی را برای حفاری های غیرمجاز برخی افراد سودجو فراهم کرده بود، افزود: به همین دلیل صاحب زمین برای اینکه اشراف بهتری بر تپه "پری جا" داشته باشد اقدام به از بین بردن نیزار کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قائمشهر، خاطرنشان کرد: همچنین صاحب این ملک با لایه‌برداری، نخاله‌های ساختمانی دپو شده بر روی این تپه را از بین برد تا سطح آن عاری از هرگونه زباله و نخاله شود.

به گزارش ایسنا مازندران، " پری‌جا" تپه‌ای باستانی در قائم‌شهر است که علاوه بر ناشناخته بودن این مکان، هر روز از سوی سودجویان تهدید می‌شود، این محوطه باستانی که متعلق به سه هزار سال پیش است در سال‌های 90 و 91 از سوی باستان‌شناسان کاوش شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار