مازندران رتبه چهارم جذب اعتبار اشتغال فراگير کشور را دارد
کد خبر: ۶۷۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 11 November 2018

معاون مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري مازندران گفت: مازندران با جذب يک هزار و يازده ميليارد تومان اعتبار از ابتداي سال جاري تاکنون رتبه چهارم کشور را در زمينه اشتغال فراگير دارد.
 ايرنا، سيد رحيم بخشي روز يکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نوشهر افزود: امسال 628 طرح فراگير با اعتباري بالغ بر يکهزار و يازده ميليارد تومان و با پيش بيني اشتغال براي 9 هزار و 416 نفر به بانک هاي عامل مازندران ارسال شده است.
وي ادامه داد: تاکنون 117 طرح فراگير در استان مازندران 106 ميليارد تومان تسهيلات از بانک هاي عامل دريافت کردند.
به گفته وي ، در حال حاضر قرارداد پرداخت تسهيلات 156 طرح با اعتباري حدود 173 ميليارد تومان در بانک هاي عامل منعقد شده و بقيه طرح ها نيز در دست بررسي است.
بخشي با اشاره به سهم 750 ميليارد توماني اعتبارات مازندران در حوزه طرح هاي فراگير اشتغالزايي بر ضرورت افزايش تعامل و همکاري بين دستگاههاي اجرايي و بانک هاd عامل براي افزايش اعتبارات جذب شده در حوزه اشتغال فراگير تاکيد کرد.
معاون مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري مازندران گفت: حوزه صنعت، معدن و تجارت با 351 طرح فراگير و با اعتبار 588 ميليارد تومان، حوزه جهاد کشاورزي با 150 طرح و با اعتبار 162 ميليارد تومان و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با 66 طرح و اعتبار 170 ميليارد تومان به ترتيب بيشترين طرح هاي فراگير استان را شامل مي شود.
فرماندار نوشهر نيز در اين جلسه خواستار رفع موانع براي اجراي بيشتر طرح هاي اشتغالزايي در شهرستان نوشهر شد.
عبدالصمد صفرنژاد با اشاره به لزوم پي گيري دستگاهها و بانک هاي عامل براي تسهيل در پرداخت تسهيلات به طرحهاي اشتغال فراگير افزود: در حال حاضر 35 طرح با اعتبار 12 ميليارد و 841 ميليون تومان به بانک ها معرفي شده اند که بايد افزايش يابد.
وي با اشاره به 24 طرح فراگير در دست بررسي از سوي بانک عامل شهرستان بر ضرورت تسريع در روند بررسي ها تاکيد کرد.
ميزان بيکاري مازندران براساس گزارش مرکز آمار ايران در تابستان سال گذشته حدود 9.5 درصد بود که در مقايسه با ميانگين کشوري نرخ بيکاري مازندران 2.2 درصد کمتر است.
مازندران 3 ميليون و 258 هزار نفر جمعيت دارد که 53 درصد در شهرها و مابقي در 3 هزار روستا سکونت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار