چهره‌های مطرح ورزشی از نظر مالی و روحی به کمک آسیب‌دیدگان زلزله استان کرمانشاه شتافتند.
کد خبر: ۶۷۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴ 10 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه،، وقتی زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد و خسارات مالی و جانی خود را به‌جا گذاشت بهانه‌ای شد مسؤولان ارشد کشور به این مناطق سفر کنند؛ کسانی که آمده بودند تا دلگرمی باشند برای افرادی که عزیزان و اموال خود را از دست داده بودند و حالا تنها پتویی مأمن آن‌ها بود برای فرار از سرما.

این که چهره‌های مطرح در امور خیرخواهانه پیش قدم هستند در همه جای دنیا هم مرسوم است و گروه‌های مرجع به عنوان بخش تأثیرگذار جامعه، در امور مختلف پیشقدم می‌شوند تا جامعه را به سمت و سوی انجام آن امور سوق دهند.

خبرگزاری فارس در گزارشی مفصل به حضور برخی چهره‌های مطرح ورزش ایران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه می‌پردازد و خدمات آن‌ها را در این مناطق بررسی کرده است.

علی دایی- ساخت روستای مله‌رولان!

علی دایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال و سرمربی کنونی تیم سایپا کرج نیز همچون سایر چهره‌های مطرح به کمک زلزله‌زدگان شتافت، البته این نخستین بار نبود که وی در امور خیرخواهانه پیش قدم می‌شود؛ کمک‌های او به افراد و خانواده‌های بی‌بضاعت مسئله‌ای نیست که مردم آن را به خاطر نیاورند.

در همان ایام که کمک‌های علی دایی به مناطق زلزله‌زده سرازیر شده بود شهر کرمانشاه به رنگ وی درآمد. صبح تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد تصویری بزرگ از دایی بر قسمتی از یک ساختمان ویران در شهر سرپل‌ذهاب حک شده است و این تصویر توسط پایگاه‌های خبری و فضاهای مجازی منتشر شد.

مردم کرمانشاه بار دیگر عشق خود را به اسطوره کشورشان نشان دادند تا به دیگران بفهمانند که علی دایی یک اسطوره برای آن‌ها شمرده می‌شود،اسطوره ای برای تمام فصول!

علی دایی پس از اینکه حدود 100 تریلی اقلام به مناطق زلزله‌زده ارسال کرد تصمیم گرفت روستای مله‌رولان شهر سرپل‌ذهاب را بازسازی کند، به همین خاطر شماره حساب‌هایی را برای جمع‌آوری کمک های نقدی مردم اعلام کرد، کم‌تر از چند روز حدود 10 میلیارد تومان از سوی مردم به این حساب‌ها واریز شد تا دایی با دستی پر تصمیم خود مبنی بر ساخت این روستا را عملی کند.

دایی هم اکنون در حال ساخت روستای مله‌رولان است و براساس پیش‌بینی‌ها، این پروژه قبل از شروع فصل زمستان، به مردم تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است، حدود 70 واحد ساختمان در حال ساخت است که 20 واحد از آن آماده افتتاح است.

جواد خیابانی- گریه‌هایی برای مردم کرمانشاه!

اگر هر انتقادی به جواد خیابانی داشته باشید، اما در مقابل هرگز نمی‌توان وطن‌پرستی ‌و عشقش به این سرزمین را انکار کرد، این مجری تلویزیون و گزارشگر فوتبال در حادثه زلزله کرمانشاه آن قدر از جان مایه گذاشت که به صورت دیوانه‌وار در نزد جامعه ایران به خصوص کرمانشاه محبوب شد.

حضور مداوم خیابانی در مناطق زلزله‌زده و روستاهای سرپل‌ذهاب یا جمع‌آوری کمک‌های مردمی در خیابان‌های تهران، به اندازه گریه‌هایی که در برنامه زنده شبکه ورزش داشت مردم را تحت تاثیر قرار نداد و آن‌ها را با عمق فاجعه زلزله کرمانشاه آشنا نکرد، او در ارتباطی زنده که با این برنامه داشت، با گریه‌های بلند خاطره‌ای دردناک از یک دختر کرمانشاهی را روایت کرد که پس از زلزله در پی پیکر مادرش بود.

حمید استیلی– فوتبال با کودکان زلزله‌زده

حمید استیلی همیشه در این زمینه پیش‌قدم است، زلزله بم و بوشهر، سیل ویرانگر آذربایجان و این بار کرمانشاه، او به کرمانشاه آمد و پس از رفتن به شهر سرپل ذهاب در یک اقدام جالب با کودکان یکی از روستاهای دور افتاده فوتبال بازی کرد تا برای لحظاتی هم که شده لبخند را روی چهره آن‌ها بنشاند.

استیلی در خصوص بازی برگزاری فوتبال دوستانه وی به همراه پایان رافت با کودکان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب، گفت: وقتی در یکی از روستاهای زلزله‌زده بودیم چند کودک درخواست کردند که من و پایان رافت با آن‌ها بازی فوتبال بازی کنیم که ما نیز این پیسشنهاد را قبول کردیم و برای چند دقیقه با آن‌ها بازی کردیم.

ساره جوانمردی- فروش مدال پارالمپیک ریو

ساره جوانمردی، ورزشکاری که پهلوانی در خون و گوشت و پوست و استخوانش موج می‌زند، در کارهایی که انجام می‌دهد این موضوع را می‌شود حس کرد، پهلوانانه رفتار می‌کند ، اما به دور از حتی ذره‌ای کبر و غرور.

سه مدال پاراالمپیک را از آن خود کرده بود اما دیگر انگار هم دلش نمی‌خواست مدال طلای ریو را با خود داشته باشد.از مردم بود و برای مردم، ورزش را هم برای دل مردم می‌کرد و سرافرازی نام وطن.

ساره جوانمردی نه تنها در دل همه ایرانیان و ما کرمانشاهیان جای داشت و مردم او را یکی از موفق‌ترین ورزشکاران ایرانی می‌دانند، بلکه پس از زلزله ویران‌گر کرمانشاه و حراج گذاشتن مدال پارالمپیکش هم اکنون سفیر فرهنگ و منش‌ پهلوانی نیاکانش، پهلوانان ایران زمین است.

قهرمانان پارالمپیک ریودر در خصوص فروش مدالش برای مردم استان کرمانشاه، عنوان کرد: اهدای مدال‌هایم برای کمک به مردم کرمانشاه فقط برای راضی کردن دل مردم بود چون معتقدم ما همیشه باید به گونه‌ای زندگی کنیم که مدال‌هایی در دل هم باشیم، اما کاش می‌شد با فروش این مدالم و دیگر مدال‌هایم از رخ دادن این زلزله جلوگیری می‌کردم.

جوانمردی افزود: مدال یک نماد است، یک تکه آهن، دوباره بر می‌گردد، اما آن چیزی که بر نمی‌گردد زندگی کسانی است که در زلزله کرمانشاه جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: این مدال متعلق به مردم بود و آن را به صاحبان اصلی‌اش یعنی مردم برگرداندم، امیدوارم دینی را که مردم دارم ادا کنم.

صباح شریعتی – حراج مدال المپیک ریو

اگر تاریخ کشتی را بخوانید، می‌توانید بفهمید که بزرگان این رشته برای کمک مردمان محروم و آسیب‌دیده سابقه درخشانی دارند، از غلامرضا تختی بگیرید تا حمید سوریان. اما زلزله کرمانشاه سبب شد که دوباره یک نفر از دل دنیای کشتی برخیزد و برای مردم این امیدواری را به وجود بیاورد که اگر دنبال منش و پهلوانی هستید سراغ کشتی را دوباره بگیرید.

تاریخ که همیشه همه چیز را نمی‌گوید، می‌گویند به ایران پشت کرد و رفت، او در سبک خودش یک امپراطور بود، نخست اینکه شما می‌توانید امپراطوری را پیدا کنید که کسی از آن بدش نیاید؟ معلوم است که پیدا نمی‌کنید. دوم اینکه شریعتی برای امپراطور شدن و تحت سلطه قراردادن دیگران به هر قیمتی هر کاری نکرد. نه که بلد نبود. اتفاقا هم کشتن و هم دفن کردن را بلد بود، اما نکرد و ترجیح داد کوله‌بندی‌اش را جمع کند و از ایران برود.

صباح شریعتی کشتی‌گیر تیم ملی آذربایجان حاضر شد به نفع مردم زلزله دیده کرمانشاه مدال المپیک ۲۰۱۶ ریو را به حراج بگذارد. او اصالتا سنندجی است و خود را از مردم کرمانشاه جدا نمی‌داند.

صباح شریعتی در خصوص اقدام خود مبنی بر فروش مدال المپیک برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه، گفت: اگر در المپک توانستم مدال بگیرم به خاطر دعای مردم بود و وظیفه‌ام بود که یک روزی این مدال را به آن‌ها بازگردانم. ما از مردم هستیم و برای مردم، کشتی را هم برای دل آن‌ها می‌گیریم و سرافرازی نام وطن، این مسائل سبب می‌شود که بین قهرمانان ورزشی و مردم یک اعتماد دوطرفه به وجود بیاید.

فیلیپ کوتینیو- حراج پیراهن ستاره فوتبال جهان!

در حالی که ستاره‌های ورزش ایران برای کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بسیج شده بودند، اما ستاره برزیلی آن روزهای تیم لیورپول انگلستان و کنونی بارسلونا، پیراهن امضا شده خود را به نفع زلزله‌زده‌های کرمانشاه به فروش گذاشت.

پیراهن امضا شده فیلیپ کوتینیو در اختیار امیر سلطانی مدیر برنامه ایرانی‌اش قرار گرفت تا پس از رساندن به دست علی دایی، در یک مراسم به حراج گذاشته شده و عواید آن برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه هزینه شود.

گفتنی است، برخی دیگر از چهره‌های مطرح ورزش کشور هم چون علی کریمی، کیانوش رستمی، خدیجه آزادپور ، میثم مصطفی جوکار و اعضای تیم ملی کشتی نیز پای کار آمدند و پس از سفر به کرمانشاه، کمک‌های شایانی به مردم زلزله‌زده کردند.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار