رئيس اداره مرتع اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران منطقه نوشهر از کُپّه‌کاري 490 هکتار مراتع ييلاقي غرب استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 09 November 2018

آريا، کيوان وريج ‌کاظمي با بيان اينکه اين اقدام بر اساس برنامه‌هاي اصلاحي و احيايي مراتع در 12 سامانه عرفي و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي تأمين و هزينه شد ، اعتبار آن را 3 ميليارد و 70 ميليون ريال اعلام کرد و گفت: 4 هزار کيلوگرم بذر مرتعي از گونه ‌هاي فستوکا ، آگروپايرون ، سکاله، اِسْپِرْس و يونجه استفاده شد.
رئيس اداره مرتع اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران منطقه نوشهر با اشاره به اينکه عمليات کپه کاري در 4 حوزه اداره کل شهرستان هاي چالوس، کلاردشت، رامسر و بخش کجور انجام شده و شهرستان چالوس با 190 هکتار بيشترين سطح اين حوزه را شامل مي شود افزود: با به کار گيري 9 قرق بان در اين مراتع مي بايست 2 ماه بعد از کپه‌کاري و 2 ماه قبل از شروع فصل تعليف ، از ورود دام به اين مناطق جلوگيري شود .
کيوان وريج ‌کاظمي اعتبار لازم براي حفاظت و قرق 490 هکتار عرصه کپه‌کاري شده را حدود 640 ميليون ريال عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش ميزان بارندگي در سال‌ هاي اخير، موجب کم شدن ذخاير و منابع آبي و نيز کاهش آبدهي چشمه‌ ها و نهرها شده است.
رئيس اداره مرتع اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران منطقه نوشهر افزود: با هدف جبران بخشي از مشکلات کم‌ آبي، 106 آبشخور فلزي با اعتبار 48 ميليون تومان براي استفاده دامداران ساخته و تحويل شد.
حوزه اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مازندران منطقه نوشهر شامل 197 هزار هکتار مرتع بوده که از ارتفاع 2 هزار و 200 متر آغاز و تا بيش از 3 هزار و 500 متر از سطح دريا ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار