مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بیست‌وششمین دوره هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از روز پنج شنبه 24 آبان‌ماه در استان مازندران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 06 November 2018

محمود شالویی در گفت‌وگو با بلاغ،اظهار کرد: بیست‌وششمین دوره هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از روز پنج شنبه 24 آبان‌ماه با تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) در استان مازندران آغاز می‌شود.

وی افزود: برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان فراگیرترین رویداد فرهنگی کشور، نمایان‌گر مشارکت وسیع مردمی در رشد و توسعه همه جانبه کشور از طریق ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی همواره موجب رخدادهای فرهنگی عظیم در سطح ملی و بین‌المللی شده است؛ خاطرنشان کرد: کتاب در عصر گسترش رسانه‌های الکترونیکی و سایر وسایل ارتباط جمعی همچنان به‌عنوان یک رسانه پایا و ماندگار مطرح و نقش آن در توسعه فرهنگی کشورها امری پذیرفته شده و اجتناب‌ناپذیر است.

شالویی به مهم‌ترین برنامه‌های این دوره از هفته کتاب تصریح کرد: نمایشگاه کتاب امسال با تخفیف‌های ویژه در همه شهرستان‌های استان، توام با اجرای طرح چهل جشن کتاب در چهل شهر با حضور چهل نویسنده همراه با اهدای کتاب، آیین‌های متفاوت از رونمایی کتاب و تجلیل از فعالان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اجرای برنامه‌های هفته کتاب تاثیر بسیار شگرفی در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه دارد و مشارکت نهادهای خصوصی و دولتی مثل نهاد کتابخانه‌های عمومی – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان – آموزش و پرورش و غیره، همکاری و هم‌افزایی این نهادها باعث ایجاد انگیزه و انجام فعالیت‌های موثر در هفته کتاب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار