گفتنی ست، همه آثار توسط داوران مطرح استانی داوری شده و در سالن های زیرپوشش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ومراکز دانشگاهی ومدارس، نگارخانه های فرهنگی وهنری ونیز درقالب نمایش های خیابانی اکران و معرض تماشای عموم گذاشته شده بود که با استقبال خوب شهروندان نیز مواجه شد.
کد خبر: ۶۷۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 05 November 2018

به گزارش تابناک مازندران، همایش استانی فرهنگی هنری  اشکواره حسینی مازندران، در بخش های فیلم مستند و کوتاه، نمایش خیابانی، شعر، عکس، سرود و تواشیع با موضوع ' امام‌حسین (ع) و مدافعان حرم ' از ششم آبان ماه در آمل آغاز به کار کرده بود.
براساس این گزارش، به گفته مسئول برگزاری این همایش، بیش از هشت هزار اثر فرهنگی و هنری از حدود پنج هزار هنرمند مازندرانی به دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری ارسال شد که در نهایت برترین های هر بخش از سوی هیات داوران انتخاب و تجلیل شدند.
حسین جوادی گفت که بیشترین تعداد آثار ارسالی با 2 هزار و 100 اثر در بخش شعر بومی و کلاسیک بود و پس از آن هم بخش عکس با یکهزار و 980 قطعه قرار داشت.
وی افزود: همه آثار توسط داوران مطرح استانی داوری شده و در سالن های زیرپوشش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ومراکز دانشگاهی ومدارس، نگارخانه های فرهنگی وهنری ونیز درقالب نمایش های خیابانی اکران و معرض تماشای عموم گذاشته شده بود که با استقبال خوب شهروندان نیز مواجه شد.
جوادی با بیان اینکه از حدود چهار ماه پیش دبیرخانه اشکواره در آمل تشکیل و آثار ارسالی در همه بخش ها بیش از تصورها و پیش بینی ها بود، گفت:

که با وجود استانی بودن این رویداد فرهنگی و هنری، آثار زیادی هم از دیگر استان ها از جمله سمنان، تهران، گیلان، گلستان ، خوزستان و کردستان ارسال شد.
بر اساس اعلام هیات داوران، در بخش شعر فارسی جشنواره دادیار حامدی از ساری نفر اول شد، سجاد کاویانپور از نور به مقام دوم دست یافت و بهمن فاطمی از تنکابن و کاظم ذبیحی از آمل هم به طور مشترک سوم شدند.
داریوش محمودی هم در بخش شعر بومی مقام نخست را کسب کرد، معصومه رمضانی از محمودآباد دوم شد و محمود پولادی از آمل هم به مقام سوم دست یافت.
ابراهیم فلاح از ساری مقام نخست بخش عکس این اشکواره را با موضوع عاشورایی به خود اختصاص داد، امیرحسین حیاتی از بهشهر دوم شد و مقام سوم مشترک هم به زهره لک از بابلسر و محمدرضا پیمان از نوشهر رسید.
در بخش عکس های مربوط به مدافعان حرم هم تندیس ویژه اشکواره و جایزه نقدی به بهروز خسروی از آمل رسید، مجتبی محمدی نیا از بهشهر و علی اکبررمضان نتاج مقری از بابلسر به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.
مقام نخست بخش سرود این اشکواره به گروه سرود مدرسه جهان تربیت رسید، گروه سرود مدرسه استعدادهای نوین مقام دوم را کسب کرد و مقام سومی مشترک هم به گروه سرود مدرسه طلوع ، پیشتازان کامپیوتر دختر و مدرسه شاهد تعلق گرفت.
محمدعلی هاشمی از بابل مقام اول بخش فیلم را برای فیلم ' روز دهم ' به خود اختصاص داد، مهدی وحیدی از ساری برای فیلم
'من و نرگس' دوم شد و مقام سوم هم به سعید نجاتی برای فیلم ' بی بی ' رسید.
هیات داوران اشکواره در بخش تئاتر صاحبان دو اثر ' اول محرم ' به کارگردانی بابک غلامی از اراک و نمایش ' فریاد آخر ' به کارگردانی محمدصادقی از آمل را شایسته تجلیل و دریافت تندیس ویژه تشخیص دادند.
با اعلام دست اندرکاران همایش استانی اشکواره حسینی، دومین دوره این رویداد فرهنگی و هنری شهریور ماه سال98 و همزمان با آغاز ماه محرم برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار