معاون رئیس جمهور به احتمال تغییر در تعطیلات تقویم سالیانه کشور به ویژه حذف احتمالی تعطیلی سیزده بدر واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۷۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 04 November 2018

چمدان: سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دو روز پیش با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در مجلس گفت: طرح مذکور برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های پارلمان ارجاع شده است.

وی در تشریح طرح مذکور اظهار داشت: در این طرح آمده است تا تعطیلی روز ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) و همچنین روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) حذف شود. همچنین در این طرح پیشنهاد شده که شنبه‌ها به‌جای پنجشنبه‌ها تعطیل شود و همچنین تعطیلی روز ۱۴ و ۱۵ خرداد حذف و فقط عزای عمومی باشد.

خدادادی در پایان با بیان اینکه تعطیلات رسمی کشور زیاد است گفت: لازم است تا تعطیلات ساماندهی شوند؛ اعضای کمیسیون اجتماعی منتظر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس هستند تا آن را بررسی و گزارش جامع و کاملی را برای ارزیابی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنند.
حذف تعطیلی سیزده بدر و روز ملی شدن نفت | تعطیلات و سفرهای نوروزی کوتاه می‌شوند؟ | شنبه‌ها تعطیل می‌شوند

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگار چمدان در واکنش به این موضوع که سیزده بدر به همراه پرونده ثبت جهانی نوروز به ثبت جهانی رسیده و مجلس چگونه بدون رایزنی با سازمان میراث فرهنگی در خصوص حذف این تعطیلی ملی تصمیم‌گیری می‌کند، گفت: من این خبر را نشنیده‌ام اما سیزده بدر روز طبیعت است و یکی از روزهای اوج حضور گردشگر در کشور است. ما قطعاً موافق آن هستیم که همچنان این روز تعطیل باقی بماند.

مونسان گفت: مجلس و نمایندگان محترم این همراهی را قطعاً و همیشه داشته و دارند. ما این موضوع را حتماً پیگیری می‌کنیم اما مطمئنم نمایندگان تصمیمی نخواهند گرفت که به حوزه گردشگری کشور خللی وارد شود. این روزها یکی از بخش‌هایی که توانسته به رونق خود ادامه دهد و حتی اوج بگیرد حوزه گردشگری است بنابراین همه باید از این داشته‌ها پاسداشت کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تعطیلات زمستانی نیز به چمدان گفت: وزیر آموزش و پرورش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که با کلیات موضوع موافق است و وجود این تعطیلات را برای دانش‌آموزان نشاط آور می‌داند. ما نیز این موضوع را به عنوان زمانی برای اوج گردشگری و ایجاد شادی و نشاط می‌دانیم چراکه مردم در شرایط کنونی به چنین مهمی نیاز دارند. حتی این امر می‌تواند باعث کاهش آلودگی در کلانشهرها شود.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در حال بررسی است که آیا می‌توان این موضوع را در شورای عالی آموزش و پرورش حل کرد در این صورت امسال اجرایی می‌شود. اما اگر نیاز به مصوبه قانونی داشته باشد باید فرآیند آن در مجلس طی شود. البته نمایندگان مجلس طرحی را امضا کرده‌اند که از بحث تعطیلات زمستانی حمایت کرده‌اند حال باید ببینیم که مسیر تصویب آن می‌تواند کوتاه باشد یا بلند و اینکه وزارت آموزش و پرورش کدام مسیر را قانونی می‌داند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار