اولین همایش تخصصی رایانش زیستی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران و مرکز ملی رایانش زیستی در آمل برگزارشد.
کد خبر: ۶۶۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 14 October 2018

 خبرگزاری صداوسیما، در این نشست تخصصی که با موضوع نقش پردازشهای رایانشی در بیماران مبتلا به هپاتیت برگزار شد، دکتر آسوری رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران و دبیر همایش زیست فناوری گفت : رایانش زیستی یک دانش بین رشته ای است که یک علم نوین بوده و جدیدا در کشور در حال رشد می باشد .
وی افزود: رشته های مختلف (علوم پایه ،پزشکی ،ریاضی،کامپیوتر،انفورماتیک و پیراپزشکی و... )در این علم نقش ایفا می کنند.
آسوری با اشاره به رسالت پروهشکده شمال انستیتو پاستور، گفت: طی تفاهم نامه بین معاونت علمی رباست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه ،حوزه های هاری و بخشی از هپاتیت و بخشی از سرطان را با محوریت رایانش زیستی به پروهشکده شمال سپرده شده و ما در این همایش بدنبال ترویج این گفتمان در بین جوامع علمی استان هستیم.
دکتر نجاری رئیس کارگروه رایانش زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این همایش گفت: کارگروه رایانش زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری به همراه کارگروه‌های صنعتی، دریا و دیگر بخش‌ها شکل گرفته و برای حل مسائل زیستی کارهای مطلوبی انجام داده است.
نجار با اشاره به اختصاص منابع و امکانات کشوری برای پیشبرد فعالیت این کارگروه، خاطرنشان کرد: برای توسعه رایانش زیستی به منظور رسیدگی بهتر و ارائه برنامه‌ها، تفاهم‌نامه همکاری با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده است که امیدواریم در پیشبرد کارها به ما کمک کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار