مازندراني ها سومين هفته کاري بازار سرمايه در ماه مهر را با داد و ستد 946 ميليارد ريال سهام به پايان بردند.
کد خبر: ۶۶۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳ 11 October 2018

ايرنا ، ارزش سهام مبادله شده در هفته منتهي به هيجدهم مهر ماه در تالار بورس منطقه اي مازندران نسبت به هفته پيش 15 درصد کاهش داشت.
هفته گذشته بيش از يکهزار و 125 ميليارد ريال سهم در بورس مازندران داد و ستد شده بود .
بازار سرمايه که سه هفته اول مهر را با روند صعودي شاخص ها پشت سر گذاشته بود تا بخش زيادي از نقدينگي سرگردان کشور را به سوي خود جلب کند، در هفته چهارم وارد مرحله تعادل بخشي شد و به همين دليل هم بورس مازندران در اين هفته کاهش تعداد سهام داد و ستد شده را هم تجربه کرد.
بر اساس گزارش جمع بندي هفتگي بورس منطقه اي مازندران، اين هفته 310 ميليون و 178 هزار و 555 سهم داد و ستد شد در حالي که هفته پيش آمار سهام معامله شده حدود 353 ميليون سهم بود.
همچنين اين هفته بر خلاف هفته قبل کفه ترازوي معاملات در بورس مازندران به سمت فروش سهام سنگين تر بود و فعالان بازار سرمايه 518 ميليارد ريال سهم فروختند در حالي که 427 ميليارد ريال سهم را خريداري کردند.
سهام بانکي ها اين هفته هم در صدر توجهات فعالان بازار سرمايه در مازندران بودند.
شرکت هاي پالايش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشيمي اراک نيز به ترتيب پس از بانک ها بيشترين ارزش معاملاتي هفته جاري را به خود اختصاص دادند .
شاخص کل بازار سرمايه که سه روز اول کاري روند تعديلي به خود گرفت و تا 175 هزار واحد کاهش يافته بود، در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه دوباره به روند صعودي بازگشت و با قرار گرفتن در 181 هزار و 15 واحدي به تعطيلي رفت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار