وزیر بهداشت و درمان پس از سفر به مازندران، با حضور در غرب این استان بر لزوم تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان تاکید کرد. او در این سفر از 15 طرح درمانی بهره‌برداری کرد.
کد خبر: ۶۶۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵ 11 October 2018

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح بیمارستان ۵۰ تختخوابه شهرستان عباس آباد با اشاره به اینکه غرب مازندران باید به قطب پزشکی این استان تبدیل شود، اظهار کرد: تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان به طور جدی در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهرستان عباس آباد از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تکمیل نیست که باید انجام شود، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی شهرها در مازندران نباید انتطار داشت که در هر شهری همه خدمات درمانی ارائه شود چرا که علاوه بر هزینه بر بوده، امکان آن برای هیچ دولتی وجود ندارد.

وزیر بهداشت با تاکید بر تبدیل غرب مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم این منطقه برای برخی از مسایل درمانی به تهران، رشت و یا ساری سفر می کنند و با ایجاد این قطب پزشکی بخشی از خدمات پیچیده درمان در آن نسریع می شود.

قاضی زاده با اشاره به ساخت بیمارستان فوق تخصصی نیمه کاره تنکابن، جانمایی آن را دچار مشکل دانست و اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در سیل اخیر در معرض تهدید قرار گرفت، این پروژه بود که در حال حاضر تا تکمیل شدن بیمارستان‌ تنکابن نباید انتظار داشت که ببمارستان عباس آباد به طور کامل خدمات درمانی ارائه کند و برای تکمیل بیمارستان تنکابن نیاز به تلاش جمعی داریم.

طرح تحول سلامت در مازندران دستاورد بزرگی بوده است

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: طرح تحول سلامت در مازندران یک دستاورد بزرگ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان تنکابن در غرب مازندران به قطب پزشکی تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: چند بیمارستان در مازندران به وزارت بهداشت و درمان واگذار شد تا با احداث فضای درمانی و قرار دادن در اختیار آنها، این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از تجهیزات بیمارستان تکمیل نیست باید امکانات تکمیلی به همراه نیروی انسانی لحاظ شود تا خدمات رسانی مناسب و کامل صورت گیرد.

افتتاح پروژه 50 تختخوابی عباس‌آباد با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در آئین افنتاحیه بیمارستان ۵۰ تختخوابه آیت الله خامنه ای عباس آباد، تصریح کرد: این پروژه از سال ۹۱ آغاز و با 2۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در جهت توسعه سرانه درمانی غرب مازندران به دنبال ایجاد شبکه تخصصی درمانی در غرب مازندران هستیم، خاطرنشان کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در ۵ هزار و ۸۰ مترمربع زیر بنا ساخته شده و شامل آزمایشگاه، درمانگاه‌ها و بخش های تخصصی است و در آبان ماه نیروهای تخصصی در این بیمارستان آغاز به کار خواهند کرد.

موسوی گفت: در حال حاضر این بیمارستان به تکمیل تجهیزات فنی و نیرویی نیازمند است که در دستور کار قرار دارد.

لزوم احداث مرکز دیالیز در غرب مازندران

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی، نیز در این آئین با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در تمام کشور اجرا شد و با همه کمبودها نتیجه مطلوبی داشت و باید ادامه‌دار باشد، اظهار کرد: غرب مازندران و شرق استان گیلان بسیار محروم است و هر چه می گذرد این محرومیت ملموس تر می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان این بیماران در منطقه دچار مشکلات فراوانی هستند و به طوری که برای مداوای خود به شهرهای ساری رشت مرجع مراجعه کنند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات در این منطقه، باید بیمارستان فوق تخصصی در تنکابن ایجاد شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث بخش دیالیز از نکات ضروری در این بمارستان و منطقه است، افزود: ۸۰ بیمار دیالیزی در تنکابن و عباس‌آباد حضور دارند که باید برای درمان به شهرستان های همجوار مراجعه ‌کنند.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه شهرستان عباس آباد و تنکابن مهمان پذیر هستند و برخی از مسافران نیز دچار بیماری کلیوی می شوند که ضرورت وجود دستگاه دیالیز در این مرکز را دو چندان می‌کند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، تصریح کرد: مسیر عباس آباد به کلاردشت یک جاده استراتژیک محسوب می شود که متاسفانه فاقد اورژانس و آمبولانس است و با توجه به هجمه مسافر در این مسیر، دانشگاه علوم پزشکی باید در این موضوع نیز ورود کند.

به گزارش ایسنا مازندران در ادامه سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران، کلنگ احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور به زمین زده شد.

شروعی برای پایان یک انتظار 6 ساله

صفرعلی اسماعیلی نماینده مردم محمود آباد، نور و رویان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مثلث خدمتی که در نور ایجاد شده است حیات تازه ای به این شهرستان بخشید.

وی با اشاره به اینکه پس از 6 سال آرزوی مردم در احداث این بیمارستان برآورده شد، ابراز امیدواری کرد: با همدلی و اتحاد مشکلات برطرف می شود، تصریح کرد: 3 درمانگاه در چمستان، لاویج و رویان در حال احداث است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم که زودتر به بهره برداری برسد.

وی گفت: مجوز مرکز اورژانس دریایی نیز دریافت شده است و امیدواریم به زودی تجهیزات و نیروی انسانی برای این امر در نظر گرفته شود.

تعامل مردم و دولت دلگرم کننده است

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این آئین گلنگ اظهار کرد: برخی از پروژه های متوقف شده در این شهرستان به سرانجام رسیده است و تعامل مردم و دستگاه های اجرایی در همه صحنه ها دلگرم کننده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین، هر چه سریعتر به پایان برسد و جشن بهره‌برداری آن را برگزار کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین با 15 هزار و 600 مترمربع در ۴ طبقه، بخش های داخلی ۲۴ تختی، جراحی زنان و زایمان، کودکان بخش اعصاب و روان با ۱۴ تخت، نوزادان با ۶ تخت، آی سی یو با ۹ تخت، سی سی یو با ۹ تخت و پست سی سی یو با ۱۰ تخت، بخش ال دی ار با ۷ تخت، مجموعه تشخیصی، آزمایشگاه تشخیص طبی و تصویر برداری کلنگ‌زنی شد.

کلنگ‌زنی ها به افتتاح ختم می شود

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز در این آئین اظهار کرد: این کلنگ‌زنی‌ها به همین امر محدود نمی شود و امیدواریم افتتاح شود.

وی تصریح کرد: بخش اورژانس این بیمارستان با توجه به گردشگر بودن منطقه باید مجهز و بزرگ دیده شود.

به گزارش ایسنا مازندران، وزیر بهداشت و درمان در حاشیه حضور خود در مازندران از مناطق سیل زده و پل نوشهر نیز بازدید به عمل آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار