مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت که 6 هزار نفر از آسيب ديدگان سيل در 18 شهرستان استان از خدمات امدادي اين جمعيت بهره مند شدند.
کد خبر: ۶۶۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 09 October 2018

ايرنا، بارندگي شديد شبانه روز جمعه و شنبه گذشته در مناطق مختلف مازندران افزون بر خسارت به واحدهاي مسکوني به بخش هاي کشاورزي و زيربنايي استان نيز آسيب زد.
مجتبي اکبري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سه روز گذشته امداد رساني به يک هزار و 500 خانوار آسيب ديده از سيلاب در مناطق مختلف مازندران انجام شده است.
وي اسکان اضطراري 312 خانوار، تخليه آب از 393 خانه با به کارگيري 100 دستگاه لجن کش، انتقال 14مصدوم به مراکز درماني، رهاسازي 102 دستگاه خودروي زمين گير در سيلاب را از کمک هاي امدادي به سيل زدگان برشمرد.
اکبري گفت که سه هزار و 400 قوطي کنسرو ، دو هزار و 800 کيلو برنج، 950 کيلو نايلون، يک هزار و 177تخته موکت، دو هزار و 424 تخته پتو، يک هزار و 350 کيلو حبوبات، يک هزار و 300 کيلو قند و شکر، يک هزار و 500 بسته نان،570 کيلو چاي،640 کيلو روغن نباتي، دو هزار و 800 بسته آب معدني و 330 کيلو خرما هم در ميان سيل زدگان توزيع شد.
وي از توزيع دهها بسته بهداشتي و مواد شوينده، پوشاک، ست ظروف، چادر امدادي، چراغ والور و کلمن آب نيز در ميان سيل زدگان خبر داد و افزود: نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر همچنان در مناطق آسيب ديده حضور دارند و به نيازهاي امدادي هم استاني هاي متاثر از سيلاب در اسرع وقت پاسخ مي دهند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: در اين عمليات بيش از 570 نفر از نجاتگران و امدادگران و عوامل امدادي جمعيت هلال احمر مازندران با استفاده از 17 دستگاه آمبولانس و 80 دستگاه انواع خودروي پشتيباني مشارکت داشتند و در يک مرحله نيز از ظرفيت بالگرد امدادي هلال احمر استان نيز استفاده شد.
با توجه به خسارت شديد سيل به بخش هاي مختلف استان مازندران، محمد اسلامي استاندار مازندران به همراه محمد باقر نوبخت معاون رئيس جمهوري به عنوان بازرس ويژه از سوي دولت روز گذشته به صورت ميداني از مناطق سيل زده ديدن کردند.
استاندار مازندران گفت که بزودي اولين پشتيباني مالي براي سيل زدگان استان با تخصيص اعتبارات از سوي دولت عملياتي مي شود.
بر پايه گزارش هواشناسي مازندران، در کمتر از 24 ساعت نخست بارندگي اخير حدود 280 ميليمتر باران در رامسر باريد که در 25 سال اخير بي سابقه بود و سيل و سيلاب نيز نتيجه شدت بارندگي و تداوم آن بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار