رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از آغاز امسال تاکنون 27 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۶۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 09 October 2018

 بلاغ، محمدباقر نوبخت دوشنبه شب در جمع اعضای شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان در رامسر با بیان این که علیرغم امکانات ناکافی، مجموعه اقداماتی که تاکنون در مدیریت بحران سیل اخیر در مازندران صورت گرفته، قابل قبول است و آنچه که مردم در این خصوص به اینجانب گزارش داده اند، موید این نکته است، اظهار کرد: وظیفه خود می دانم که این اقدام ارزشمند اعضاء ستاد مدیریت بحران استان و همه دست اندرکاران را در نخستین جلسه هیئت دولت به سمع و نظر رییس جمهور محترم و هیات وزیران برسانم.

نوبخت با اشاره به این که کارهای فراوانی برجای مانده که باید با عزم و اراده ای بیش از پیش دنبال و پیگیری شود، افزود: سیل اخیر در این منطقه کم بدیل بوده است که اقدامات اولیه انجام شد و باید تداوم یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: در شرایط بحرانی حضور مسئولان و اقدامات اولیه آنان در میان سیل زدگان می تواند به بالا رفتن روحیه آسیب دیدگان کمک نماید ضمن اینکه دولت را در کنار خودشان احساس می کنند.

معاون رییس جمهوری، با بیان این که در این حوادث فقط باید به خدمت رسانی فکر کرد، ادامه داد: ملت ما ملت بزرگی هستند باید در برابر مردمی که آسیب دیده اند و نیاز به همراهی و همکاری دارند با شرح صدر برخورد نمود و اقدامات اضطراری را تداوم بخشید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به این که خسارات سیل اخیر به زندگی مردم ما و زیرساخت ها آسیب زده است و برای مدیریت این گونه بحران ها باید از امکانات دولت و بخش های خصوصی در کنار هم بهره گیری نمود، ابراز کرد: کشور ما کشور حادثه خیزی است و ما باید همواره آماده باشیم. خساراتی که به زیرساخت ها وارد آمد رقم قابل توجهی است و باید همزمان با زندگی مردم مرمت و بازسازی شود.

نوبخت با اعلام این که در شش ماه نخست سال گذشته بالغ بر 240 میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی پرداخت کردیم، گفت: در شش ماه نخست امسال بالغ بر 1048 میلیارد تومان پرداخت کردیم که 4 برابر پرداخت های سال گذشته را شامل می شود.

وی با اعلام این که در سال گذشته در این فاصله بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت کردیم، افزود: از آغاز امسال تاکنون بالغ بر 27 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به این که تقویم ریالی خسارات و اقدامات مورد نیاز با شتاب بیشتر ارزیابی و احصا شود بر انجام اقدامات اثربخش برای مردم تاکید کرد و بیان داشت: مردم باید حضور نظام را در کنار خود و بالای سر خود لمس کنند و استاندار مازندران با ظرافت؛ مراقبت و مدیریت لازم را در این ماجرا انجام داد.

نوبخت بر احصا نیازهای ضروری مناطق آسیب دیده از سیل از سوی استانداری تاکید کرد و گفت: در نخستین جلسه هیئت دولت مصوبه لازم را برای مازندران اخذ و با تخصیص بخشی از اعتبارات در همان روز، اعتبار اولیه مورد نیاز را به حساب استان واریز می کنیم و با ارزیابی خوبی که از اقدامات استان شاهد بودم در پشتیبانی مالی استان جبران خواهیم نمود و در هفته آینده نیز به مازندران بازخواهم گشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار