امروز بعد از گذشت یک سال می توان راجع به عملکرد نماینده عالی دولت در مازندران داوری کرد و در ارتباط با دستاوردهایش به نقد وبررسی پرداخت.
کد خبر: ۶۶۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 09 October 2018

حدود یک سال پیش در چنین روزهایی استاندار جدید مازندران معرفی و آقای محمد اسلامی، عهده دار منصبی شد که شاید بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران نسبت به موفقیت این دولتمرد غیربومی به دیده شک و تردید می نگریستند.

استاندار جدید مازندران در شرایطی پای در ساختمان استانداری گذاشت که حاشیه های فراوان بر متن در بخش های مختلف غالب بودند واستان دچار تشتت ها و نابسامانی های عدیده ای بود.

امروز بعد از گذشت یک سال می توان راجع به عملکرد نماینده عالی دولت در مازندران داوری کرد و در ارتباط با دستاوردهایش به نقد وبررسی پرداخت؛ عملکرد آقای استاندار چگونه بوده؟

غیراز برخی موارد اختلاف برانگیز که البته در جهت منافع استان بوده صاحب نظران براین عقیده هستند که آقای محمد اسلامی از جمله مدیرانی هستند که تا حد زیادی به دور ازحاشیه سعی کرده به انجام وظایف پرداخته و تا حد ممکن استان را در مسیری قرار دهد که می بایست سالها پیش اتفاق می افتاده است.

منکر مشکلات بی شمار وعقب افتادگی های استان در بخش های مختلف به خصوص درعرصه های اقتصادی نیستیم و قصدمان خدای ناکرده زیرسوال بردن زحمات مدیران استان درگذشته و حال نیست! واز سویی نمی توان انتظار داشت که آقای استاندار، ظرف یک سال چهره مازندران را متحول ودر مسیر توسعه و سعادت قرار دهد.

مازندران، دنیایی از ثروت و نعمت های خدادادی است و فرصت های فراوانی برای خوشبختی مردمانش فراهم است اما در سال های اخیر به ویژه یک دهه گذشته موانع زیادی در مسیر توسعه استان قرار گرفته و هیچگاه مجموعه ای یک دست و منسجم محقق نشده تا این خطه زرخیز به آنچه لایقش است، برسد.

مازندران سرتاسر سال میزبان میلیون ها هموطنی است که برای سفر و گذران اوقات خویش این استان را انتخاب می کنند؛ واین یعنی فرصت!

مازندران کوه و جنگل و دشت را با هم دارد و اینها یعنی فرصت؛ و ما همیشه عادت کرده ایم به فرصت سوزی!

سفره الهی دراین خطه زرخیز گسترده شده و ساکنان استان باید همیشه در فقر و محرومیت دست و پا بزنند!

اینجا نباید شاهد بیکاری جوانانش باشد وآمارها وحشتناک و متاثرکننده هستند؛ اینجا مازندران است و روزگاری نه چندان دور کشاورزی اش در اوج بوده وامروز نمی دانیم که استان ما قطب صنعت است؛ قطب کشاورزی است و یا خدمات وغیره و ذالک!

اینجا مازندران است و یک دنیا فرصت برای خوشبختی ساکنانش! اینجا نه درست و درمان از ظرفیت های گردشگری اش استفاده می کنیم و نه برنامه ای برای توسعه صنعت و کشاورزی و بخش خدماتش داریم!

اینجا قدم به قدم زیبایی است وآماده برای شکوفا شدن! شکوفایی درتمامی عرصه ها و چه ثروتی بالاتر وارزشمند تر از انسانهایی که پر از استعداد وآماده برای آبادانی وعمران هستند و حیف و دریغ که هرز می رود این همه استعداد!

از فرصت ها دراین استان هر چه بگویم که گفته ام؛ از منابع دریایی؛ از مناطق ویژه اقتصادی و تجاری؛ از خاک طلایی وآنچه می توان ازاین خاک به دست آورد؛ ازفرصت های گردشگری و...

امروز در استان، شرایط خوبی برای توسعه فراهم است و مسئولان استان همدل و همراه هستند برای فرماندهی که باید دل به دریا بزند و تدابیرش را در جهت خوشبختی مردمان مومن و پاک این دیار به کار بندد وهیچ نترسد از موانعی که در مقابل او قد کشیده اند!

استان مازندران برای پیشرفت تدبیر و منطق و همراهان صادق و فکور نیاز دارد وامروز شرایط برای آقای استاندار فراهم است تا آنچه در چنته دارد رو کند و به مدد مدیران همراه و مردمان قدرشناس چهره ای نو برای مازندران طراحی و همه را به توسعه و آبادانی استان فراخواند.انشاء الله

خدایا چنان کن سر انجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار