سرپرست سازمان اورژانس با اشاره به سوانح جوی اخیر کشور گفت: بر اثر وقوع سیل، صاعقه و طوفان در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۵ مهرماه و تا ساعت ۱۶ امروز، در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، کرمانشاه، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی، ۹۵ نفر مصدوم شدند و ۸ نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۶۶۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 08 October 2018

میزان، پیرحسین کولیوند با اعلام خبر مصدومیت ۹۵ نفر در سوانح جوی اخیر کشور اظهار داشت: متاسفانه در حوادث جوی اخیر، ۸ نفر در کشور جان خود را از دست دادند که ۴ نفر در استان‌های مازندران و گیلان بر اثر سیل، ۳ نفر در استان‌های مازندران و کرمانشاه بر اثر رعد و برق و یک نفر در مازندران بر اثر برق گرفتگی ناشی از وقوع سیل، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از ۹۵ مصدوم سوانح جوی اخیر در کشور، ۳۱ نفر به صورت سرپایی در محل درمان و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: از مجموع ۲۱ شهرستان، ۱۹ شهرستان از وقوع سیلاب متاثر شدند که با توجه به تخریب پل ها، ریزش کوه، رانش زمین، تخریب زیرساخت‌هایی همچون پل، خطوط آب، برق و گاز وضعیت شهرستان‌های رامسر، تنکابن و کلاردشت بحرانی گزارش شد.

وی با اشاره به تاثیر سیل بر ۱۵ شهرستان از ۱۷ شهرستان استان گیلان و وضعیت بحرانی شهرستان‌های تالش، صومعه سرا، ماسال، املش، لنگرود و رودسر یادآور شد: در استان گیلان به دلیل کاهش دما و روشن کردن بخاری، ۱۱ مسموم به دلیل استنشاق گاز CO در تصفیه خانه آب شهرستان سیاهکل، توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

کولیوند گفت: در استان گلستان نیز از مجموع ۱۴ شهرستان، ۴ شهرستان گرگان، کردکوی، بندرگز و علی آباد از وقوع سیلاب، متاثر شدند.

وی اظهار داشت: همچنین شهرستان‌های کرمان، زرند، ریگان و فهرج در استان کرمان، زابل، هیرمند، نیمروز، زهک و هامون در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های شیروان و راز و جرگلان در استان خراسان شمالی از پدیده طوفان متاثر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار