معاون رئیس جمهور گفت: در نیمه اول سال جاری هزار و ۴۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از حوادث در کشور پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۶۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 08 October 2018

 

 محمدباقر نوبخت صبح دوشنبه در بازدید از پل تخریب شده ماشلک در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پرداخت هزار و ۴۸ میلیارد تومان از بودجه دولت برای پرداخت خسارت های ناشی از حوادث طبیعی در کشور اظهار داشت: این درحالی است که سال قبل ۲۴۰ میلیارد تومان برای حوادث در کشور درنظر گرفته شده بود و رقم پرداختی امسال چهار برابر سال قبل است.

معاون رئیس جمهور ارزیابی از خسارت ناشی از سیلاب را دلیل سفر به مازندران برشمرد و با اظهار اینکه حجم خسارات سیل قابل توجه بوده و برای ارزیابی خسارات به زمان نیاز است گفت: با این حال تنخواهی در اختیار مناطق آسیب دیده قرار می گیرد.

وی با عنوان اینکه سیل به ابنیه و زیرساخت ها خسارت و وارد کرده است گفت: طبق ضوابط برای جبران خسارت به مردم تسهیلات و کمکهای بلاعوض داده می شود.

نوبخت گفت: ظرف شش ماه گذشته هزار و ۴۸ میلیارد تومان بابت خسارت ناشی از حوادث مختلف در کشور پرداخت شده است این درحالی که سال گذشته کل اعتبارات ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: گرچه این حادثه در نوع خود کم نظیر و سیل استثنایی در نیم قرن اخیر بود اما باید در حوزه آبخیزداری در بالا دست توجه و اقدامات لازم صورت گیرد و در کنار عمران و آبادانی زیرساخت ها باید تقویت شود.

وی گفت: دولت برای تسریع کار و پرداخت خسارت ناشی از حوادث توجه خاصی دارد و به عنوان نمونه در مناطق زلزله مبالغ قابل توجهی کمک شده و در پایان کار احداث ساخت بناها قرار داریم.

سیل روزهای جمعه و شنبه در مازندران خسارت های زیادی به بخش های مختلف وارد کرد.

برچسب ها: سیل مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار