عملیات حفاری بزرگترین تونل آزاد راه تهران ـ شمال به طول 6 هزار و400 متر امروز به پایان رسید.
کد خبر: ۶۶۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 06 October 2018

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آزاد راه تهران ـ شمال دارای چهار قطعه است که قرار است تا پایان امسال قطعه یک این آزاد راه به بهره برداری برسد. گشایش این مسیر ترافیک جاده قدیمی کرج ـ چالوس را بطور چشمگیری روان سازی خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از تونل شرقی البرز، آن را بزرگترین پروژه مهندسی کشور در حوزه مهندسی شهرسازی برشمرد و گفت: این پروژه از نظر مهندسی، به کارگیری فناوری نوین و استفاده از رویه بتنی به صورت بسیار گسترده یکی از آثار ارزشمند عمرانی در کشور محسوب می شود.
یکی از ویژگی‌های این تونل، سیستم کنترل آتش است که یک کار مهندسی فوق‌العاده‌ای به شمار می‌آید.
عباس آخوندی افزود: پس از بهره برداری از قطعه 2 آزاد راه تهران - شمال، مردم عظمت مهندسی را در خلق این تونل خواهند دید و می توان به آینده مهندسی کشور بالید.
وی اضافه کرد: این پروژه از نظر مهندسی، به کارگیری فناوری نوین و استفاده از رویه بتنی به صورت بسیار گسترده یکی از آثار ارزشمند عمرانی در کشور محسوب می شود.
آخوندی گفت: قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر دارای 18 دهنه تونل و 18 دستگاه پل است که در واقع کل مسیر از داخل تونل عبور می کند.
وی ادامه داد: تونل تالور به طول چهارهزار و500 متر در قطعه یک آزاد راه تهران - شمال پس از تونل قطعه دوم به عنوان دومین تونل طولانی این آزاد راه به شمار می آید.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تا پیش از این تجربه تونل 2 پوسته را نداشتیم و نخستین بار است که تونل 2 پوسته به طول چهارهزار و 500 متر در قطعه یک این پروژه اجرایی شده است.
آخوندی گفت: قطعه 2 آزاد راه تهران - شمال 22 کیلومتر طول مسیر دارد که 67 درصد آن تونل یا پل است.
وی ادامه داد: تعبیه تونل 6 هزار و 400 متری در قطعه 2 آزاد راه - تهران شمال یک کار بسیار بزرگ عمرانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار