مربی زنجانی تیم ملی قایقرانی رشته روئینگ گفت: متاسفانه دستمزد ناچیز و از طرفی نبود امکانات و شرایط لازم برای فعالیت های بهینه فعالیت بانوان قایقران را در این رشته ورزشی ناممکن کرده است.
کد خبر: ۶۵۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 25 September 2018

بهناز مرادخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مدت هشت سال به عنوان مربی تیم ملی قایقرانی رشته روئینگ فعالیت می کنم و در این میان نبود بیمه درمانی و بازنشستگی و حقوق ناچیز امکان هدایت تیم را در عمل با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی به کناره گیری خود از فعالیت در این رشته ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: مربیان مرد فعال در دیگر رشته های ورزشی سه برابر حقوق دریافت می کنند و این موضوع در مورد رشته قایقرانی چندان عینیت ندارد.
مرادخانی افزود: هم اکنون مربی تیم ملی قایقرانی بانوان در رشته روئینگ ماهانه 8 میلیون ریال حقوق دریافت می کند و این رقم در مورد ورزشکاران این رشته که افراد زبده و با تجربه ای هستند، هفت میلیون ریال است.
وی بیان کرد: موفقیت و کسب مدال های رنگارنگ در رشته قایقرانی متضمن تمرین های مستمر و طاقت فرساست که اگر خللی در آن ایجاد شود این افتخارات کسب نخواهد شد.
نایب رئیس هیات قایقرانی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس قانونی مشخص و نظامند در ارتباط با دریافت حقوق مربیان ورزشی به ویژه در رشته قایقرانی وجود ندارد و این موضوع نوعی بی عدالتی بوده و نارضایتی را در بین فعالان این رشته ورزشی بوجود می آورد.
وی ابراز کرد: نبود امکانات لازم موجب می شود که آنگونه که باید و شاید نتوان ورزشکاران مستعد دیگری را در این رشته جذب کرد و در عمل امکان رقابت از بین می رود.
مرادخانی افزود: تربیت ورزشکار در رشته قایقرانی بر خلاف سایر رشته های دیگر در بازه زمانی کوتاه رخ نمی دهد، بلکه این روند تدریجی بوده و به تمرین های مداوم نیاز دارد.
مربی زنجانی تیم ملی قایقرانی رشته روئینگ ادامه داد: تیم ملی قایقرانی رشته روئینگ پس از سال ها و با کسب تجارب لازم به شرایط ایده ال رسیده است و کناره گیری فعالان آن شرایط دشواری را برای تیم به وجود خواهد آورد.
وی بیان کرد: تاکنون بازیکنان نسبت به مشکلات سکوت اختیار کرده بودند اما ادامه این روند و وجود برخی سوء استفاده ها راهی جز کناره گیری را پیش روی آنها نگذاشته است.
مرادخانی افزود: تلاش های ورزشکاران تیم ملی قایقرانی رشته روئینگ در بازیهای آسیایی جاکارتا به کسب 2 مدال نقره و یک برنز منجر شد در حالی که در دوره قبل بازی ها در اینچئون کره جنوبی 2 مدال برنز حاصل شده بود.
وی خاطرنشان کرد: توجه متولیان امر به این رشته تیمی که هم اکنون در اوج آمادگی قرار دارد، چشم انداز بهتری را برای ادامه فعالیت ها و موفقیت های متعدد آنها ترسم خواهد کرد.
این مسئول ورزشی با تاکید بر اینکه قایقرانی، رشته تیمی محسوب می شود و تک تک نفرات در موفقیت های کسب شده نقش داشتند، تاکید کرد: تا کنون هدایای وعده داده شده به این ورزشکاران پرداخت نشده است درحالی که توجه ویژه و متناسب با فعالیت های انجام گرفته امیدواری را در آنها ایجاد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار