براساس این گزارش، اجرای طرح ها بر اساس طرح گردشگری سبز و مطابق با استانداردهای زیست محیطی در این منطقه ضمن حفظ فضای سبز موجود می تواند آن را به عنوان کم نظیرترین منطقه گردشگری کشور در آینده معرفی کند.
کد خبر: ۶۵۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۹ 24 September 2018

به گزارش تابناک مازندران، سید ابوالفضل رضوی در گفت و گویی اظهار داشت: بیش از 12 هزار طرح توسعه روستایی اشتغال زا در مناطق مختلف کشور اجرا شده و یا در حال اجرا می باشد.وی افزود برای اجرای این طرح ها تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 6 درصد پرداخت شده است. 

براساس این گزارش، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: بیش از 12 هزار طرح توسعه روستایی اشتغال زا در مناطق مختلف کشور اجرا شده و یا در حال اجرا می باشد.

وی در بازدید از طرح های اقتصادی توسعه روستایی خلخال افزود:

برای اجرای این طرح ها تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 6 درصد پرداخت شده است. وی گفت: در حالی که سالانه بیش از 120 هزار میلیارد ریال کالا از جمله پوشاک به صورت قاچاق و یا از مبادی قانونی وارد کشور می شود، می توان با راه اندازی واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک پوشاک در مناطق روستایی ضمن ایجاد اشتغال پایدار از خروج ارز نیز جلوگیری کرد. او اظهار داشت: طرح های اقتصادی خوبی با استفاده از تسهیلات کم بهره توسعه مناطق روستایی در شهرستان های خلخال و کوثر در حال اجرا است و تلاش می شود با حمایت از سرمایه گذاران تولید فرش در کوثر و توسعه صنعت گردشگری در خلخال زمینه برای ایجاد اشتغال بیکاران و رونق اقتصادی مردم منطقه فراهم گردد. وی در بازدید از طرح های گردشگری منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال نیز گفت:

اجرای طرح ها بر اساس طرح گردشگری سبز و مطابق با استانداردهای زیست محیطی در این منطقه ضمن حفظ فضای سبز موجود می تواند آن را به عنوان کم نظیرترین منطقه گردشگری کشور در آینده معرفی کند. رضوی همچنین اظهار داشت:

برای بهره برداری از طرح مجتمع قصرهای چوبی این منطقه نیازی به اجرای طرح گازرسانی به ازناو نبوده و سرمایه گذار طرح می تواند با استفاده از انرژی خورشیدی در کنار تامین انرژی مورد نیاز خود در این مجتمع با فروش برق تولیدی اضافی خود به توانیر ارزش افزوده ایجاد کند.

معاون توسعه روستایی رییس جمهوری در سفر به خلخال از واحدهای تولیدی و صنعتی پارک صنعتی از جمله کارخانه تولید لوازم ورزشی ، یک واحد تولیدی پوشاک با اشتغال 45 نفر و طرح های گردشگری ازناو همچون هتل 5 ستاره ، مجتمع قصرهای چوبی و آبشار مصنوعی ازناو و طرح رختشورخانه سنتی روستای خوجین بازدید کند. رضوی در این بازدید نسبت به افزایش اعتبارات تسهیلاتی این طرح ها و نیز تسریع در پرداخت وام توسعه روستایی به سرمایه گذاران این طرح ها قول مساعد داد. خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار