ریحانه درفشی، او را می‌توان قربانی سوخته ماجرای رسوایی شورای شهر بابل نامید. ماجرایی درباره یک رسوایی بزرگ که آدم‌های سیاسی انجامش دادند، اما یک داور بین‌المللی کاراته که مدرس دانشگاه است، بر اثر احتمالا اختلافات شخصی قربانی این حادثه زشت شده است.
کد خبر: ۶۵۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 16 September 2018

عکس ریحانه درفشی در روز‌های گذشته به عنوان عامل این رسوایی دست به دست چرخیده و کل دنیا را درنوردیده، اما او تنها قربانی یک خصومت احتمالا شخصی شده است. این داور بین‌المللی کاراته در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین توضیح می‌دهد که چگونه چنین دسیسه‌ای زندگی‌اش را به‌هم ریخته است.

در این چند روزی که این شایعات درمورد شما ساخته و پخش شده بود فکر می‌کنم خیلی به شما سخت گذشت.

خیلی. واقعا روزگارمان سیاه شده بود و آب از گلوی ما پایین نمی‌رفت و نمی‌دانستیم که باید چه کار کنیم. یکی از مربیان سابق کشتی که من را می‌شناخت با من تماس گرفت و گفت: آن خانم که زندان است. من هم گفتم که دیگران نمی‌دانند که آن خانم در زندان است. در نهایت آقای عبدالهاشم‌پور از شبکه مازندران این خبر را در مازند ۲۴ کار کرد و بسیار خوب به شرح ماوقع پرداخت، ولی وقتی دیگران آن را کار کردند، به تدریج کامل‌تر شد و شرایط بهتر شد. البته هنوز که هنوزه خیلی‌ها مطلع نیستند.

همانطور که به خانم خرسند هم گفتم، رنج زیادی به من و خانواده‌ام وارد شد و واقعا اذیت شدیم؛ و همچنان هم این شرایط هست.

فکر می‌کنم یک نوع ترور شخصیت سنگین علیه شما صورت گرفت.
بله همین طور است. این مسئله در مورد یکی دو آتلیه دیگر هم پیش آمد. آتلیه خانم رقیه نزدیک یکی دو آتلیه دیگر بود و این قرابت مکانی باعث شد تا آن یکی دو آتلیه هم متهم شوند، ولی آن‌ها به اندازه من معروف نبودند. چون من اولین زنی بودم که در بابل آتلیه زدم و از همه قدیمی ترم. ما را در شهر به خوشنامی می‌شناسند. هنوز هم وقتی کسی با خیال راحت بخواهد عکس بگیرد به ما مراجعه میکند، چون تمام کادر ما خانم هستند و هیچ مردی نیست. همین باعث می‌شود که خیال خانواده‌ها راحت باشد. من به جرعت میتوانم بگویم من و خواهرانم به صورت حرفه‌ای خودمان کار میکنیم و هیچ بخشی از کار را به آقایان نمی‌دهیم به همین دلیل افراد مهمی با آتلیه ما در ارتباطند.

من در رزومه شما خواندم که استاد دانشگاه هستید. چی تدریس می‌کنید؟
در دانشگاه پیام نور بابل و آزاد قائم‌شهر تربیت بدنی تدریس می‌کنم. هم‌چنین مربی تیم کاراته دانشگاه علوم پزشکی بابل هم هستم.

داور بین‌المللی کاراته هم که هستید.
بله من داور آسیایی هستم. در استان مازندران هم بین مردان و زنان کاراته‌کا تنها مدرس رسمی فدراسیون هستم.

به نظر می‌آید که عده‌ای می‌خواستند در یک بزنگاه تاریخی از شما انتقام بگیرند. الان فکر می‌کنم کمتر ایرانی‌ای است که این شایعه را نشنیده باشد.
بله متاسفانه همین طور است و خیلی رنج‌آور است. از دیروز تا به حال کمی توانسته‌ایم خودمان را جمع و جور کنیم. متاسفانه آن‌هایی که آن عکس و خبر دروغ را دیده‌اند دیگر تکذیبیه را ندیده‌اند. این ناشی از فرهنگ غلط ما در فضای مجازی است. ای‌کاش مردم ما بدانند حتی اگر ندانسته خبر کذبی را برای دیگران ارسال کنند، مشمول مجازات می‌شوند.

از لحاظ قانونی که به کنار. از لحاظ عرفی و اخلاقی هم کسی که این خبر‌های دروغ را منتشر می‌کند و ارسال می‌کند دچار عذاب وجدان بدی می‌شود.
زیر عکس من نوشته شده که ریحانه درفشی مدال خود را به شهدای مدافع حرم تقدیم کرد. شاید همین موضوع هم در انتشار سریع‌تر مطلب تاثیرگذار بود.

الان شما از عوامل این داستان شکایت کرده‌اید؟
بله. من بلافاصله به دادستانی مراجعه کردم و پرونده من دقیقا به پرونده شورای شهر الحاق شد تا رسیدگی شود. یک نامه هم از دادستانی به پلیس فتا داشتم. پلیس فتا هم اعلام کرد که رسیدگی می‌کند و گفتند شماره و آیدی کسی که این را فوروارد کرده بیاورید و از اسکرین شات خبر هم پرینت بگیرید و به صورت کتبی شکایت کنید.

من هم از طریق پلیس فتا و ارگان‌های دیگر پی‌گیر هستم و از آن‌جایی که آبروی من در کنار حرکت آرمانی اهداء سوت داوری آسیایی آبروی شهدای مدافع حرم شده است امید دارم تا نتیجه قابل قبولی بگیرم. ان‌شالله عاملین این توطئه را شناسایی کنند و به سزای اعمال خود برسند.

 

//منبع : خبرانلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار