پس از یک هفته کاهش دما و بارندگی های پراکنده در استان مازندران، هواشناسی برای آخرین روزهای تابستان در استان آسمانی صاف همراه با افزایش کوتاه مدت دمای هوا پیش بینی کرد.
کد خبر: ۶۵۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 15 September 2018

ایرنا، آسمان مازندران در حال حاضر صاف تا نیمه ابری همراه با وزش ملایم باد بخصوص در ارتفاعات است و دمای حال حاضر ساری مرکز استان 26 درجه سانتیگراد است که پیش بینی می شود برای امروز حداکثر به 33 درجه برسد.
بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی مازندران، از امروز تا روز سه شنبه آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما برای تمامی نقاط استان پیش بینی می شود.
هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که در این مدت مردم استان شاهد آسمانی صاف و آفتابی، همراه با افزایش حدود چهار درجه ای دمای هوا در نواحی جلگه ای و افزایش حدود 6 درجه ای دمای هوا در مناطق کوهستانی خواهند بود.
همچنین بر اساس نقشه پیش بینی هواشناسی، بیشترین میزان تغییرات دمایی را در روزهای آینده منطقه بلده نور با بیش از 22 درجه تغییر در شبانه روز تجربه می کند که در سردترین زمان دما به 9 درجه و در گرم ترین ساعات به بیش از 30 درجه می رسد.
به همین علت هواشناسی مازندران نسبت به روشن کردن آتش در ارتفاعات و مراتع هشدار داد و از مردم و مسافران خواست تا در این مناطق آتش روشن نکنند و یا در صورت روشن کردن آتش آن را رها نکرده و خاموش کنند.
اما هواشناسی اعلام کرد که از عصر روز شنبه، سامانه ناپایدار جوی وارد استان می شود و مردم اکثر نقاط مازندران شاهد افزایش ابر همراه با بارش پراکنده خواهند بود.
همچنین هواشناسی پیش بینی کرد که این سامانه وزش باد و کاهش نسبی دما را در پی خواهد داشت که در ارتفاعات محسوس تر است.
در حال حاضر بلده نور با 11 درجه سانتیگراد خنک ترین و ساری با 26 درجه گرم ترین ترین نقطه استان می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار