عضو هئیت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه تا 50 سال آینده قطعا باید به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدشونده پیش برویم، گفت: استفاده از انرژی امواج دریا مقرون به صرفه نیست.
کد خبر: ۶۵۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 15 September 2018

 عزیر عابسی در گفت‌وگو با ایسنا مازندران، در مورد ویژگی انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس عمده عمر انسان قابلیت تجدیدپذیری یا بازگشت‌پذیری داشته و منبع بسیاری از آن‌ها خورشید است.

وی با اشاره به اینکه نور خورشید، باد، باران موج، جزر و مد و گرمای حرارتی زمین همه جز انرژی‌های تجدیدپذیر هستند، تصریح کرد: با توجه به توسعه جهان و روند افزایشی استفاده از سوخت‌های فسیلی و آلایندگی‌های ایجاد شده برای محیط زیست در پی استفاده از این نوع انرژی،امروزه دنیا به سمت استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر حرکت می‌کند.

عضو هئیت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه باید سوخت‌های تجدیدپذیر به زودی جایگزین سوخت‌ها فسیلی شود، خاطرنشان کرد: در استان مازندران انرژی خورشیدی از نظر میزان تابش از نیمه جنوبی کشور پایین تر است اما می‌توان گفت از میانگین جهانی کمی بالاتر بوده و این یعنی از این انرژی می‌شود در مقیاس محلی استفاده کرد.

دبیر کارگروه محیط زیست و پسماند اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به اینکه به دلیل نبود پهنه بادی مناسب نمی‌توان از انرژی بادی و توربین در استان استفاده کرد، یادآور شد: انرژی موج دریا در مازندران هنوز مورد استفاده چندانی قرار نگرفته و در حال تحقیق و بررسی در این زمینه هستیم.

عابسی خاطرنشان کرد: تاسیسات استفاده از انرژی امواج گران است و هنوز در جهان نیز به این منبع به چشم انرژی قابل اعتماد نگاه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی امواج به دلیل عدم صرفه اقتصادی و راندمان پایین هنوز در مرحله تحقیقاتی قرار دارد، اظهارکرد: ناگزیر تا 50سال آینده باید از انرژی‌های تجدیدشونده در مازندران بهره بگیریم که قطعا همچنان انرژی خورشیدی یکی از مهم‌ترین انرژی‌ها خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار