ترافیک در جاده های ورودی به استان مازندران بعد از یک هفته شلوغی و سنگینی از امروز شنبه به حالت عادی بازگشت.
کد خبر: ۶۵۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 15 September 2018

ایرنا، تعطیلات هفته گذشته با ورود موجی از مسافران بویژه از پایتخت کشور به مازندران همراه بودکه منجر به افزایش بار ترافیکی محورهای ورودی و به تبع آن ترافیک در جاده های خروجی استان شد.
علاوه بر این هر ساله همراه با آخرین روزهای تابستان، مازندران به عنوان خوش آب و هوا ترین استان کشور و به دلیل مجاورت با پایتخت، شاهد موج های گسترده ای از مسافران می شود که بار ترافیکی را در جاده ها افزایش می دهد به طوری که تردد در برخی محور های استان سه تا چهار برابر زمان معمول زمان می برد.
علاوه بر این، این روز ها، اوج جابه جایی مردم استان از ییلاقات به مناطق جلگه ای و افزایش تردد بومی های استان به مناطق خوش آب و هوای ییلاقی استان است که بار ترافیکی محور های کوهستانی را که محور های اصلی متصل به استان های همجوار است چندین برابر می کند.
ترافیک سنگین و شلوغی تنها به محور های مواصلاتی استان ختم نشد و به خیابان های بین شهری ، درون شهری و حتی کوچه ها و خیابان های شهرهای ساحلی نیز کشیده شده بود.
به گفته برخی مردم استان و مسافران، حجم سنگین تردد بخصوص در روزهای پایانی هفته گذشته به گونه ای بود که مردم ساعت ها در ترافیک به انتظار نشستند، اما در حال حاضر تردد در تمامی محور ها به آرامی در جریان است و بر اساس گزارش های پلیس راهور هیچگونه ترافیک سنگین و پرحجمی در جاده های استان وجود ندارد .
فرمانده پلیس راه استان مازندران صبح شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر ترافیک در محور های استان روان است ولی به دلیل اینکه برخی از مسافران بازگشت خود را به امروز موکول کرده اند، در برخی مسیر های محورهای هراز و کندوان ، تردد پرحجم نقطه ای مشاهده می شود.
علیرضا قدمی گفت: در برخی محدوده های جاده کندوان و هراز تردد پرحجم و روان است و در محورهای دیگر مانند سوادکوه، کیاسر، محور های غرب و شرق استان تردد روال عادی را دارد.
وی اعلام کرد که محور های ساری به قائمشهر و بابل به قائمشهر برای صبح امروز بیش ترین تردد و حجم ترافیک را شاهد بودند.
فرمانده پلیس راه مازندران تاکید کرد : رانندگان به هیچ وجه در تردد عجله نکنند و برای کاهش مدت رانندگی جان خود و همراهان را به خطر نیندازند.
قدمی با بیان اینکه هیچگاه جریمه نقدی نمی تواند تنها راه فرهنگ سازی و موثر باشد، افزود: همراهان رانندگان بیش از تاثیر جریمه می توانند راننده را به رعایت قوانین رانندگی ترغیب کنند.
مازندران نیز دارای 6 محور مواصلاتی با استان های همسایه است که سه محور هراز ، کندوان و فیروزکوه راههای ارتباطی به پایتخت کشور هستند.
همچنین از 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی استان بیش از یکهزار کیلومتر آن جاده اتصالی به استان های همسایه همچون تهران ، البرز، گیلان ، گلستان و سمنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار