زمان تجزیه ظروف پلاستیکی ۳۰۰ سال است، بهترین راه برای کاهش این مشکلات، فرهنگ سازی در زمینه کاهش و استفاده نکردن از این پسماندها است.
کد خبر: ۶۵۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 12 September 2018

به گزارش تابناک مازندران، فرزاد اصالت کارشناس محیط زیست اظهار داشت: باید ظروف یکبارمصرف گیاهی و کاغذی جایگزین پلاستیکی شود.

براساس این گزارش، این کارشناس محیط زیست با هشدار اینکه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مواجه با غذای داغ همانند سم عمل می کند،گفت: ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین پلاستیکی شود.

فرزاد اصالت در گفت و گو یی، با اشاره به اینکه امروزه ظروف پلاستیکی در زندگی مردم نقش گسترده ای دارد، اظهار کرد:استفاده از ظروف پلیمری یا با اصطلاح یکبار مصرف پلاستیکی نقش بسیاری در مراسمات و پذیرایی ها دارد که متخصصان بهداشت موادغذایی توصیه های مکرری را در مورد زیان آوربودن استفاده نامناسب اینگونه ظروف برای سلامتی دارند.

وی هم چنین افزود:

اگر داخل این ظروف آب جوش و یا غذای داغ مانند آش و حلیم که دمای بیش از ۶۵درجه سانتی گراد دارد ریخته شود، موجب آزاد شدن مونومرها می شود که یک مواد شیمیایی خطرناک و برای سلامتی مخاطره آمیز است.

کارشناس محیط زیست تصریح کرد: از ظروف یکبار مصرف شیشه ای تنها برای مواد غذایی سرد استفاده شده و تحت هیچ شرایطی نباید مواد غذایی داغ در داخل آن نگهداری شود

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها استفاده از این ظروف کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: باید ظروف یکبارمصرف گیاهی و کاغذی جایگزین پلاستیکی شود.

اصالت با بیان اینکه مدت تجزیه ظروف پلاستیکی ۳۰۰ سال است، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای کاهش این مشکلات، فرهنگ سازی در زمینه کاهش و استفاده نکردن از این پسماندها است.

کارشناس محیط زیست یادآور شد: می توان از لیوان های کاغذی به جای لیوان پلاستیکی و ظروف آلومینیومی به جای ظروف پلاستیکی استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار