مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که هم اکنون 600 تعاونی ویژه بانوان در این استان فعال است.
کد خبر: ۶۵۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 09 September 2018

ایرنا ، کامران اصغری روز یکشنبه در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر مازندران در ساری افزود: 83 تعاونی از این تعداد در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است که برای 600 نفر ایجاد شغل کرد.
وی رشد حدود 14 درصدی تعداد تعاونی بانوان مازندران در دولت تدبیر و امید را ناشی از توجه بیشتر این دولت به زنان و تلاش برای بروز توانمندی های آنان دانست.
اصغری همچنین گفت که تعاونی های ویژه بانوان در مازندران در رشته های مختلف پوشاک ، فرش دستباف ، صنایع دستی و غذایی، خدمات آموزشگاهی و دیگر زمینه ها فعالیت دارند.
مازندران بر اساس آمارهای رسمی هفت هزار و 237 تعاونی فعال با سرمایه بیش از 530 میلیارد ریال دارد که از این تعداد یکهزار و 193 تعاونی معادل حدود 10 درصد در دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت گرفتند.
اصغری آمار اعضای تعاونی های ایجاد شده در دولت تدبری و امید را 13 هزار و 500 نفر اعلام کرد.
** خیز تعاونی ها برای صادرات
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین از تلاش تعاونی های استان برای صادرات محور کردن تولیداتشان خبر داد و گفت که از سال 92 تاکنون با تقویت و سیاست حمایتی، تعاونی های استان بیش از 93 میلیون دلار صادرات داشته اند.
وی با اعلام این که این میزان صادرات قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: تنها در 6 ماهه سال جاری تعاونی های استان حدود هفت میلیون دلار صادرات داشته اند.
اصغری مقصد صادراتی تعاونی ها مازندران را کشورهای عراق ، چین، امارات متحده عربی و ترکیه معرفی کرد.
بر اساس آمارهای رسمی 13 هزار و 500 تعاونی در مازندران مجوز فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار