نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان وجود سه منطقه آزاد در مازندران وجود ندارد.
کد خبر: ۶۵۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 08 September 2018

پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان آمل به ریاست سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام تقی زاده امام جمعه دابو و دشت سر، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و دیگر مسئولین شهرستانی در فرمانداری ویژه شهرستان آمل برگزار گردید.

«عزت‌الله یوسفیان‌ملا» نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: مدیران خوبی را در سطح شهرستان داریم که توجه مسئولان استان و کشور را با توجه به قابلیت‌ها و امکانات این شهرستان جلب کرده است.

وی با توجه به سفر اخیر نوبخت به آمل یادآور شد: با جدیت پیگیر وضعیت ترافیکی محدوده «چلاو» در محور هراز هستیم همچنین مبلغی به این پروژه نیز اختصاص یافت.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: در بعضی روزها به فاصله سه ساعت در بعدازظهر بیش از 200 هزار دستگاه خودرو از سمت دریا به طرف تهران حرکت می‌کنند که باعث ایجاد بار ترافیکی شدید می‌شود.

نماینده مردم آمل تصریح کرد: آزادراه «تهران_شمال» به وسیله قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شده است که قطعه نخست آن از پشت پردیس و رودهن آغاز شده و به آبشار پلور و قطعه دوم آن از آبشار پلور به سمت آمل است.

یوسفیان‌ملا با اشاره به شایعات تعطیلی سد هراز گفت: تیم‌هایی که برای پروژه سد مشغول به کار هستند متفاوت است و وقتی کار یک تیم به اتمام می‌رسد، ممکن است کمی زمان ببرد تا تیم بعدی مستقر شود.

وی ادامه داد: تونل‌های انحراف سد هراز کاملاً به پایان رسیده و این پروژه در جریان است، هر سال ردیف بودجه‌ای برای آن صادر می‌شود.

یوسفیان‌ملا خاطرنشان کرد: ۸۰ میلیارد اعتبار برای پل و تونل‌های «پیچ کلرد» اختصاص یافت که تاکنون ۴۰ میلیارد تخصیص یافته و باقیمانده مبلغ نیز آماده پرداخت است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از توافق با مالک زمین استادیوم ورزشی خبر داد و گفت: حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شدن استادیوم اختصاص یافته و به زودی پروژه آغاز به کار خواهد کرد.

وی در ادامه به بررسی منطقه ویژه اقتصادی مازندران پرداخت و یادآور شد: ابتدا سه نقطه برای ایجاد منطقه آزاد در استان در نظرگرفته شده بود که باعث اختلاف شد و به نتیجه نرسید.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: امکان وجود سه منطقه آزاد در مازندران وجود ندارد و متأسفانه دولت این اجازه را نداد.

وی در ادامه با اشاره به تماس تلفنی واعظی که از طرف رئیس‌جمهور با وی داشتند، گفت: بنا بر نظر رئیس‌جمهور فعلاً منطقه ویژه اقتصادی در آمل و منطقه ویژه گردشگری در نور باشد.

وی افزود: هفته گذشته این موضوع در صحن مجلس تصویب شد و هم‌اکنون نیز در شورای نگهبان در حال بررسی است.

*پروژه تعطیلی در آمل نداریم

سید «جعفر رسولی» فرماندار ویژه آمل در این جلسه با تشکر از همه مدیرانی که در هفته دولت و افتتاح پروژه‌های عمرانی همراهی کردند، گفت: بیشتر پروژه‌ها در سطح شهرستان در حال پیشرفت بوده و ما پروژه‌ای تعطیل نداریم.

وی با اشاره به سد هراز و جاده جایگزین آن گفت: با تلاش نمایندگان مجلس و در پی سفر نوبخت معاون رئیس‌جمهور ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد.

فرماندار آمل تصریح کرد: افتتاح مرکز برنج به‌عنوان پشتوانه کشاورزان آملی از بزرگترین قدم‌های ما در این حوزه بوده است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به کشتارگاه سنتی آمل گفت: با توقف فعالیت کشتارگاه سنتی به‌علت رعایت نکردن مسائل زیست محیطی، بنا شد تا کشتارگاه صنعتی را در این شهرستان تأسیس کنیم که با پیگیری‌های شهرداری، زمین نیز برای تأسیس کشتارگاه صنعتی درنظرگرفته شد.

رسولی یادآور شد: جلسات هفتگی ستاد تنظیم بازار را در شهرستان داریم که با همکاری بازاریان و اصناف توانستیم قیمت‌ها را کنترل و تأثیر بسزایی در معیشت مردم داشته باشیم.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار