استان مازندران به دلیل شرایط حساس محیطی و اجتماعی ، استانی بسیار شکننده است که باید در ایمن سازی و جلوگیری از آسیب های از آن حراست کرد.
کد خبر: ۶۵۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 07 September 2018

دیرکل پدافند غیرعامل مازندران با بیان اینکه برای تهیه طرح جامع از همکاری چندین دانشگاه استان استفاده شده است، افزود: انجام هر فعالیتی در حوزه پدافند غیرعامل بدون تحقیق و پژوهش و طرح مدون همانند حرکت در تاریکی خواهد بود که ممکن است نتیجه ای عکس بدهد. شعارسال: حسین منفردی روز سه شنبه استان های دارای طرح جامع پدافند غیرعامل را کرمان و کرمانشاه معرفی کرد و افزود: به دلیل حساسیت مازندران، سومین استانی خواهیم بود که دارای طرح جامعه پدافند غیر عامل می شویم. وی ادامه داد:

این طرح شامل پنج فصل است و 12 کارگروه برای برنامه ریزی و نظارت در این طرح فعالیت می کنند. مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران گفت که حداکثر تا پایان سال جاری این طرح در استان و هم در سازمان پدافند غیر عامل کشور تصویب و وارد مرحله اجرایی می شود. منفردی تاکید کرد: به منظور هدفمند کردن فعالیت ها و عملکرد پدافند غیرعامل استان، تدوین و انجام طرح جامع پدافند غیرعامل در اولویت استان قرار گرفت. وی گفت: طرح جامع پدافند تنها به مسائل جنگ خلاصه نمی شود و جنگ نرم ، اجتماعی و زیست محیطی را نیز شامل می شود. مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با بیان اینکه برای تهیه طرح جامع از همکاری چندین دانشگاه استان استفاده شده است، افزود: انجام هر فعالیتی در حوزه پدافند غیرعامل بدون تحقیق و پژوهش و طرح مدون همانند حرکت در تاریکی خواهد بود که ممکن است نتیجه ای عکس بدهد. پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. ** مازندران استانی حساس و آسیب بپذیر منفردی گفت:

استان مازندران به دلیل شرایط حساس محیطی و اجتماعی ، استانی بسیار شکننده است که باید در ایمن سازی و جلوگیری از آسیب های از آن حراست کرد. وی افزود: امروز مازندران در حوزه محیط زیست از مسائلی همچون کمبود منابع آبی و خشکسالی، خطرات ناشی از جنگل خواری ، پسماند و زباله ، خطرات متوجه کشاورزی و دیگر مسائل به شدت رنج می برد و علاوه بر این به دلیل گردشگر پذیر و مهاجر پذیر بودن مازندران در تقابل تهاجم فرهنگ های متفاوتی قراردارد که این استان را در تقاطع پر خطر قرار داده است. منفردی همچنین به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: امروز مردم استان از آسیب های سلامت از جمله چاقی ، سرطان ، ناراحتی قلبی و دیگر بیماری ها رنج می برند که در طرح جامع پدافند غیر عامل برای حوزه سلامت نیز برنامه های تدوین شده است. مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران به تهدید های متعدد و رو به رشد دشمنان در عرصه های مختلف به خصوص فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: مازندران نیز به دلیل داشتن جامعه ای جوان و برخوردار از ابزار های ارتباطی، در معرض تهدید های دشمنان است. وی به مشکلاتی که ماه پیش به مدت دو روز در مورد بنزین در استان رخ داد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هیچ مشکلی برای تامین سوخت نبود اما با هجمه برنامه ریزی شده دشمنان مردم به سمت پمپ بنزین ها هدایت شدند تا جو استان و کشور را متشنج کنند. منفردی اعلام کرد که اهم اقداتی که بر اساس اولویت برای مقابله با آسیبها انجام می گیرد در طرح جامع پدافند غیر عامل دیده و برنامه ریزی شده است. وی افزود: در این طرح بر اساس تقسیم بندی مناطق به سه بخش حیاتی ، حساس و مهم ، آسیب ها شناسایی و بر اساس اولویت و با همکاری دستگاه های مربوطه برای حل آن برنامه ریزی می شود . مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران به بخش ساختمان اشاره کرد و گفت: در حوزه ساختمان و سخت و ساز ، طرح جامع و کالبدی برای استحکام سازی و مدل شهرسازی تدوین شد تا در زمان جنگ و چه در زمان صلح ساختمان های استان از مقاومت بالا برخوردار باشد و در زمان صلح دارای الگویی از نشاط اجتماعی باشد. منفردی همچنین ایجاد قرار گاه سایبری برای ایمن سازی فضای سایبری ادارات ، دستگاهها و فضای سایبری استان را از دیگر برنامه های طرح جامع پدافند غیر عامل برشمرد. او برنامه ریزی برای ایجاد فضای آموزشی و آگاهی بخشی با همکاری رسانه ها را از دیگر برنامه های طرح جامع پدافند غیر عامل معرفی کرد و گفت : در حال حاضر اعتماد به رسانه های داخلی کاهش یافته است و طرح جامع پدافند برای این بخش نیز آسیب شناسی هایی انجام داده و برنامه هایی تدوین کرده است. مدیرکل پدافند غیر عامل به یکی از دشواری های راه استقرار این طرح اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از مردم پدافند غیر عامل را به معنای آمادگی برای جنگ نظامی می دانند در حالی که عمده مسائل این حوزه مربوط به جنگ روانی و مخاطرات اجتماعی است و این کار را سخت می کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار