فرمانده دریابانی استان مازندران از نجات تقریبی 600 نفر از مسافران و گردشگران در سطح حوزه استحفاظی دریابانی استان مازندران از شروع طرح ساماندهی دریا تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۶۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 05 September 2018

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، فرمانده دریابانی استان مازندران همزمان با روز دریا نوردی از عملکرد خوب و زحمات شبانه روزي مجموعه دریابانی استان تقدير و تشکر کرد و گفت: همت و تلاش دریابانان در نجات جان انسان های گرفتار در امواج دریای خزر ستودنی است.

سرهنگ سیدتقی حسینی بیان کرد: دریابانان استان با همه توان و با حضور چشمگیر در سطح دریا و نوار ساحلی دریای خزر در جهت افزایش امنیت و آرامش برای مرزهای آبی کشور در حوزه استحفاظی حضور خود را نشان دادند.

وی گفت: دریابانان از ابتدای شروع طرح ساماندهی دریا تاکنون با همت و اراده خود توانستند جان حدودا 600 نفر از مسافران و گردشگران در این استان را که خارج از محدوده طرح در حال غرق شدن بودند را نجات دهند.

فرمانده دریابانی استان مازندران در ادامه گفت: این فرماندهی با برنامه ريزي هدفمند در نوار ساحلی و پوشش دادن مناسب منطقه ممنوعه، اقدامات چشمگیری در کاهش غریق و به خصوص نجات جان میهمانان این استان با همراهی ناجیان غریق و سایر ارگان های مرتبط داشته است.

سرهنگ حسینی با اشاره به تلاش همه ارگان های مرتبط به دریا و نجات جان چند هزار نفر در آبهای آن در سال جاری بیان داشت متاسفانه تاکنون شاهد غرق بیش از 40 نفر از هموطنان گرامی در دریای خزر بوده ایم که معمولا این افراد علاوه بر اینکه مهارت شنا در دریا را نداشتند بلکه در مناطق ممنوع شنا حضور و اقدام به تفریح کرده بودند.

وی در پایان از گردشگران و استفاده کنندگان از دریا درخواست کرد تا از شنا کردن در خارج از طرح ساماندهی دریا جدا خودداری کنند، مهارت فنی مورد نیاز برای شنا را آموزش دیده و با گوش دادن به توصیه های دریابانان و متولیان مربوطه، آنان را در اجرای ماموریت خود یاری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار