مدیرکل پایش سازمان هواشناسی گفت: تا پایان هفته برای اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی همراه با افزایش دما پیش بینی می شود و پدیده خاصی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۶۵۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 05 September 2018

«مسعود حقیقت» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز هم همچنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات شرقی البرز در استان های گلستان، مازندران، سمنان و مناطق شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات کرمان و برخی نقاط نیمه شمالی استان فارس افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد را داشته باشیم.
وی ادامه داد: این شرایط در روزهای پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات استان کرمان و شرق استان فارس برقرار است.
حقیقت، هوای غالب استان های کشور طی روزهای آینده را هم این گونه پیش بینی کرد که تا پایان هفته در غالب مناطق کشور،آسمان صاف و آفتابی است و پدیده خاصی نخواهیم داشت.
وی به کشاورزان و پرورش دهندگان ماهی در نوار شمالی هم توصیه کرد که با توجه به افزایش نسبی روند دما، افرادی که استخر پرورش ماهی دارند، در خوراک دهی به ماهی ها مواظب باشندکه این کار را در ساعات ابتدایی و پایانی روز انجام دهند.
مدیرکل پایش سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا در استان های جنوبی هم گفت: طی 2 و سه روز آینده در استان های خوزستان و بوشهر، مه صبحگاهی پیش بینی می کنیم که به ویژه در اواخر شب و اوایل صبح رخ خواهد داد.

** وضعیت هوای تهران / گرمترین و خنک ترین نقاط کشور
مدیر کل پایش سازمان هواشناسی، برای تهران هم پدیده خاصی پیش بینی نکرد و گفت: وضعیت هوای تهران همچنان آرام و پایدار وآسمان کمی ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.
وی افزود: این روند تا روز جمعه ادامه دارد و احتمال افزایش دما بین یک تا دو درجه سانتیگراد بویژه در روز جمعه می رود.
حقیقت، بیشینه هوای دیروز تهران را 32 درجه عنوان کرد که تا آخر هفته به 34 یا 35 درجه خواهد رسید.کمینه دمای امروز پایتخت هم 22 درجه بود.
به بیان وی، امروز شهرگلمکان در استان خراسان رضوی باکمینه دمای 3 درجه سانتیگراد خنک ترین و مهران و دهلران با 47 درجه گرمترین مناطق کشور بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار