دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوس افزایش پیدا می کند که این افزایش حدود 2 تا 4 درجه سانتیگراد خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 04 September 2018

به گزارش تابناک مازندران، «مسعود حقیقت»  گفت: بنابر پیش بینی ها، دمای هوای نوار شمالی کشور به طور محسوسی افزایش خواهد یافت که این افزایش دما، 2 تا 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

 براساس این گزارش، مدیرکل پایش سازمان هواشناسی افزود: همچنان امروز بویژه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان مازندران، ارتفاعات البرز شرقی در استان های گلستان، سمنان، مناطق شمالی استان های آذربایجان غربی و شرقی بارش پراکنده پیش بینی می شود که در برخی از مناطق شدت بارش همانند بارش های بهاری زیاد و پراکنده است.
وی درباره وضعیت هوای استان های مرکزی کشور هم گفت:

امروز در برخی از نقاط نیمه شمالی استان فارس به ویژه در ساعات بعدازظهر، رگبار، رعد و برق و افزایش ابر را خواهیم داشت.
به گفته مدیرکل پایش سازمان هواشناسی، از فردا در ارتفاعات البرز شرقی در استان های مازندران، گلستان و سمنان بارش پراکنده پیش بینی می شود که این وضعیت در شرق استان فارس و غرب استان کرمان می تواند همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد باشد.
حقیقت ادامه داد:

موضوعی که باید کشاورزان در مناطق شمالی کشور در نظر بگیرند این است که از فردا تا آخر هفته دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوس افزایش پیدا می کند که این افزایش حدود 2 تا 10 درجه سانتیگراد خواهد بود.
وی درباره آب و هوای استان سیستان و بلوچستان هم اظهار داشت: امروز با کاهش یافتن وزش باد در استان سیستان و بلوچستان بویژه شهر زابل، از میزان گرد و خاک در این منطقه کاسته خواهد شد.

 وضعیت هوای تهران / گرمترین و خنک ترین نقاط کشور
حقیقت، وضعیت هوای تهران را آرام و پایدار اعلام کرد و گفت: بیشینه هوای دیروز در تهران 31 درجه سانتیگراد و کمینه دمای امروز صبح پایتخت به 22 درجه رسید.
مدیرکل پایش سازمان هواشناسی افزود:

امروز صبح، شهر قوچان در استان خراسان رضوی با کمینه دمایی 3 درجه سانتیگراد خنک ترین شهر کشور بود و فریمان با 4 درجه سانتیگراد در رده دوم قرار داشت.
به گفته وی، گرمترین نقاط کشور هم دیروز شهر مهران با 47 درجه سانتیگراد گزارش شد که بعد از آن، شهرهای دهلران و بستان با 46 درجه گرمترین بودند.

برچسب ها: هوای شمال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار