براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی در استان مازندران، تهران و غرب گلستان رشد ابر در ساعات بعدازظهر ورزش باد، رگبار و باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱ 03 September 2018

به گزارش تابناک مازندران، در شرق کشور به ویژه منطقه زابل تا ظهر فردا تداوم باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت، سپس از میزان سرعت وزش باد در این منطقه کاسته می‌شود.

 براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی در استان مازندران، تهران و غرب گلستان رشد ابر در ساعات بعدازظهر ورزش باد، رگبار و باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در بعدازظهر رگبار و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر دوشنبه و سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران،‌ ارتفاعات شمال شرق تهران، غرب گلستان و ارتفاعات سمنان، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات زاگرس جنوبی، برخی نقاط فارس و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار و باران پیش‌بینی می‌شود.

در شرق کشور به ویژه منطقه زابل تا ظهر فردا تداوم باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت، سپس از میزان سرعت وزش باد در این منطقه کاسته می‌شود و در سایر مناطق کشور در سه روز آینده آسمان صاف و آفتابی است.

فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۲۰ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز نهم شهریورماه سال جاری ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۲ میلی‌متر بود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری ۲۱.۶ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲۹.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۷.۵ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و نهم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۹.۱ میلی‌متر بود و میانگین گرم‌ترین منطقه کشور آبادان در استان خوزستان به میزان ۴۸ درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه ورزقان در آستان آذربایجان شرقی به میزان ۸ درجه سلسیوس بوده است.
منبع: خبرگزاری فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار