سیلاب اخیری که در روستای گزانه و شهر گزنک بخش لاریجان آمل اتفاق افتاد به علت گرمای هوا و ذوب شدن برف و یخچال های حاشیه قله دماوند رخ داده است.
کد خبر: ۶۵۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶ 01 September 2018

 

به گزارش ایسنا و به گفته رضا مقدم، بخشدار لاریجان، سیلاب اخیری که در روستای گزانه و شهر گزنک بخش لاریجان آمل اتفاق افتاد به علت گرمای هوا و ذوب شدن برف و یخچال های حاشیه قله دماوند است که هرساله شاهد این اتفاق بودیم.

امسال به علت گرمای بیش از اندازه هوا و زمستانی که سرمای سال گذشته را نداشت، ذوب شدن یخ ها با سرعت بیشتری صورت گرفت و سیلاب های سنگین تری نسبت به سال های قبل به وقوع پیوست.

سیلاب خسارت و صدمات زیادی در دو منطقه روستای گزانه و شهر گزنک وارد کرد که باعث خرابی یک پل در دست احداث و همچنین سبب بروز خسارتی در منازل روستای گزانه شد؛ تا به این لحظه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال خسارت وارد شده و چون سیلاب ها ادامه دارد هر لحظه بر خسارت‌ها اضافه می‌شود. این سیلاب که از شهر گزنک لاریجان نیز عبور می کند خسارت زیادی به پروژه های عمرانی این شهر مانند پارک‌ها و باغ ها وارد کرده است.

همچنین سرچشمه همه نهرهای زراعی به طور ۱۰۰ درصد آسیب دید که مجموع این خسارت ها به ۸ میلیارد ریال تا به این لحظه رسیده است. به دلیل آنکه سیل همچنان ادامه دارد مبلغ خسارات متغیر است و هرلحظه به خسارات افزوده خواهد شد.

بخشدار لاریجان از مردم منطقه خواسته تا از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند و تا حد امکان وسایل قیمتی و اموالشان را به منطقه امن ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار